Romtelecom a semnat cu DTH Television Group, compania care detine platforma de televiziune digitala prin satelit Boom TV, pentru preluarea activelor si a bazei de clienti. DTH Television Grup are datorii de circa 98 de milioane de euro si este in insolventa din luna mai a anului trecut.
"Pretul total al tranzactiei se va stabili in functie de numarul de clienti efectiv preluati. Romtelecom a notificat de asemenea Consiliul Concurentei privind aceasta preluare pe baza ofertei ferme depuse", au mai afirmat oficialii companiei. Asistenta juridica pentru Romtelecom a fost asigurata de casa de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii, sub coordonarea lui Ciprian Dragomir, avocat asociat si a Silvanei Ivan, avocat asociat.

Reprezentantii Romtelecom nu au afirmat care este valoarea tranzactiei, insa aceasta ar putea fi in jurul a 8 milioane de euro, fara TVA.

"Pretul minim nu va putea fi mai mic de 7.320.000 euro, plus TVA, in conditiile in care cumparatorul preia un numar de 95.000 abonati, dar in cazul in care numarul scade la sub 95.000 de abonati, pretul de vanzare va putea fi diminua cu 80,08 euro per abonat", arata datele din planul de reorganizare publicat pe site-ul CITR , si care trebuie aprobat pe 21 martie.

Informatiile despre numarul actual de client ai Boom TV sunt confidentiale.

In decembrie 2010, DTH Television Grup avea in jur de 97.500 de clienti fata de aproximativ 130.000 in mai anului trecut, cand compania a intrat in insolventa. In prezent compania are datorii de circa 98 de milioane de euro, cele mai mari sume fiind catre propriii actionari si Unicredit.

Romtelecom este interesata sa faca achizitii in telecom avand in vedere ca duce o competitie foarte dura in servicii si preturi cu RCS&RDS si UPC Romania, primii doi jucatori pe piata de televiziune locala.

Totodata, o astfel de achizitie ar ajuta Romtelecom sa ajunga mai repede pe pozitia a doua, in locul UPC Romania.

Numarul de clienti ai RCS&RDS din decembrie 2009 si numarul de abonati ai UPC, Romtelecom si Boom TV din decembrie 2010:



De exemplu, in decembrie anul trecut UPC avea 1.156.400 de client de televiziune, iar Romtelecom avea 1.053.627. Adunand cifrele din decembrie 2010 ale Romtelecom si DTH Television Grup, cele doua companii ar fi ajuns la finalul anului trecut la circa 1.151.127 abonati, mai putin cu doar 5.300 de utilizatori fata de UPC.

Insa pe piata de telecom exista informatii despre o achizitie a UPC Romania de catre RCS&RDS, cel mai mare operator de servicii de televiziune si internet pe piata locala, iar in cazul in care o astfel de tranzactie s-ar incheia, achizita Boom TV ar fi doar o incercare prin care Romtelecom sa faca fata RCS&RDS si UPC.

Daca aceasta tranzactie s-ar materializa cele doua companii ar ajunge la peste 4 milioane de clienti pe piata de televiziune (din intreaga piata de aproximativ 5,7 milioane de abonati), in jur de 1,65 milioane de abonati de telefonie fixa, 1,35 milioane de utilizatori de internet si circa 1,5 milioane de clienti de telefonie mobila.

Conducerea Romtelecom isi doreste ca pana la finalul lui 2012 sa devina principalul furnizor de servicii de divertisment pe piata locala (in special, televiziune si internet), iar in ultimii doi ani compania a facut foarte multe achizitii de operatori locali prin NextGen.

Lansat in aprilie 2006 si detinut de compania DTH Television Grup, Boom TV este unul dintre cei cinci operatori de televiziune digitala prin satelit pe piata locala.

Ceilalti patru jucatori sunt RCS&RDS (Digi TV), Romtelecom (Dolce), UPC (Focus Sat) si Digital Cable Systems (AKTA).

Citeste si Cum a ajuns Boom TV la datorii de 100 mil. euro si aproape de a fi cumparat de Romtelecom?




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri