Cea mai mare scadere a evolutiei vanzarilor in 2011 va fi pe segmentul de laptop-uri vandute consumatorilor persoane fizice, o categorie ce a crescut in ultimii ani puternic. Astfel, daca in 2010 vanzarile de laptop-uri catre persoane fizice au crescut cu 25,1%, Gartner estimeaza pentru anul acesta o franare puternica si o evolutie de doar 14,6%.

Cu toate acestea, cresterea mai redusa a acestui segment este amortizata de vanzarile de tablete PC, mai multe voci autorizate din piata subliniind ca in 2011 se vor comercializa peste 40 de milioane de tablete. “Aceste gadget-uri reprezinta, in mod evident, unul dintre cele mai mari obstacole pe care le are de infruntat PC-ul traditional”, a spus George Shiffler, analist al Gartner.

Oficialii Toshiba, unul dintre cei mai mari producatori de laptop-uri la nivel global spun ca oamenii vor incepe sa inlocuiasca laptop-urile mai rar si sa prefere achizitia unei tablete. “Daca inainte de aparitia tabletelor cei mai multi utilizatori schimbau laptop-ul o data la doi ani si jumatate, acum ne asteptam ca aceasta rata de schimb sa creasca la patru ani”, spune Jeff Barney, vice-presedinte pe segmentul de computere la Toshiba SUA.

Netbook-urile, laptop-uri de mici dimensiuni, sunt si ele afectate negativ de introducerea pe piata a tabletelor PC. Astfel, daca in trimestrul patru din 2009 vanzarile de netbook-uri au crescut de patru ori fata de aceeasi perioada din 2008, in trimestrul patru din 2010 comercializarile s-au redus cu 48,7%, scrie Wall Street Journal.