"Gradul inca mic de penetrare a echipamentelor de tip GPS pe piata locala, dar si functiile suplimentare, din zona de entertainment sau cele legate de navigarea pe Internet vor duce la o lipsa a concurentei intre zona echipamentelor GPS dedicate si a aplicatiilor pentru telefoanele mobile inteligente pentru inca cativa ani. La acest lucru se adauga si pretul inca relativ mare al aplicatiilor GPS dedicate pentru telefonul mobil, dar si al gradului scazut al accesarilor platformelor de download al aplicatiilor mobile contra cost in Romania" a declarat Sergiu Gansca, marketing & sales manager Mio Technology, Romania.

Conform reprezentantilor Mio, dimensiunea ecranului, calitatea hartilor de navigatie, multitudinea de POI-uri (Puncte de Interes) adaugate in fiecare an, rutarea inteligenta, posibilitatea de planificare a curselor, dar si functiile suplimentare ca informatiile referitoare la starea vremii sau posibilitatea cautarii POI-urilor pe Internet sunt in continuare atuuri care vor fi apreciate de cei interesati de solutiile de navigatie prin GPS in 2011. O alta caracteristica a pietei de echipamente personale de navigatie, va fi cresterea ponderii echipamentelor care inglobeaza functii din zona de entertainment sau posibilitatea de navigare pe Internet la nivelul intregii piete pana la aproximativ 25% din totalul echipamentelor vandute.

Previziunile privind evolutia pietei de echipamente GPS in 2011 sunt sustinute si de ultimul studiu GfK, dat publicitatii in luna februarie, care arata ca 89% dintre respondentii chestionati in Germania, Franta si Marea Britanie, piete cu grade mult superioare de penetrare atat in zona echipamentelor GPS cat si a aplicatiilor de acest timp pentru telefoanele mobile, prefera in continuare echipamentele GPS dedicate sau incorporate in vehicul. Pe langa acest lucru, 70% dintre cei care folosesc la ora actuala servicii de navigatie GPS pe telefonul mobil, au declarat ca ar prefera un sistem de navigatie portabil sau incorporat.

Citeste si:

In ceea ce priveste lansarea de echipamente GPS, reprezentantii Mio, considera ca 2011 va fi un an cu multe echipamente lansate in piata, noi functii inglobate si transferul unor tehnologii care erau specifice doar produselor premium, catre zona mass-market.

"Functii ca etichetarea vocala a strazilor, cea de rutare economica, posibilitatea cautarii locatiilor pe internet si functiile de tip Text-to-Speech se vor dezvolta si vor fi implementate pe din ce in ce mai multe modele de GPS-uri. Performantele hardware si experienta de calatorie pe care un echipament GPS o ofera sunt la ora actuala principalele elemente care alaturi de pret influenteaza decizia de cumparare a unui echipament GPS" adauga Sergiu Gansca.

Conform estimarilor Mio, la ora actuala in Romania exista aproximativ 350.000 echipamente GPS, la un numar estimat de 5,5 milioane autovehicule, ceea ce reprezinta o penetrare de sub 5%. Din numarul total de echipamente GPS, aproximativ jumatate sunt Mio.