Pe de alta parte, cele mai importante scaderi in valoare absoluta intre 2007 si 2010 au fost inregistrate de Marea Britanie, Italia si Franta unde vanzarile s-au micsorat cu cateva miliarde de euro.

Totodata, tara noastra ramane penultima in Europa pe acest segment, romanii cumparand anul trecut produse de folosinta indelungata care au insumat un business de aproape 36 de ori mai mic fata de cel din Germania, cea mai puternica economie europeana, arata datele companiei de cercetare GFK.

In spatele Romaniei, se afla doar Slovacia, vanzarile de televizoare, telefoane, camera foto, laptopuri masini de spalat ori aspiratoare ajungand in aceasta tara la circa 860 de milioane de euro anul trecut.

Romania s-a mentinut in 2010 printre tarile in care piata de retail de electronice si IT a continuat sa scada fata de 2009, in aceeasi situatie fiind si Portugalia, Grecia si Spania, state care de altfel se confrunta cu mari probleme financiare.

In schimb, tarile care au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor de produse de folosinta indelungata au fost Rusia, Turcia, Marea Britanie, Germania, Suedia si Ucraina.

Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata intre 2007 si 2010 (in milioane de euro):

Citeste si:

Chiar daca 2010 nu a fost un an in care romanii sa cumpere mai multe electronice, avand in vedere scaderea de 14,6% a vanzarilor fata de 2009, sfarsitul de an a fost unul mai bun, intre octombrie si decembrie diminuarea fiind de doar 8,6% comparativ cu ultimul trimestru din 2009.

Insa anul trecut au existat si segmente care au inregistrat cresteri fata de 2009, cum a fost cazul camerelor foto ori al electronicelor de larg consum (in special al televizoarelor datorita promotiilor, Cupei Mondiale si lansarii de produse cu tehnologie 3D).

Sursa tabele: GFK.

Datele pentru Cehia, Polonia, Rusia, Suedia, Turcia, Ucraina si Marea Britanie au fost calculate conform cursurilor de schimb de la finalul anilor 2010, 2009, 2008 si 2007.