Burloiu are la dispozitie anul acesta un buget de circa 2 milioane de euro pentru marketing, suma orientata catre trei directii majore – consolidarea brandului eMag (dupa rebrandingul ce a avut loc la finalul anului trecut), marketing de produs prin promovarea celor mai noi tehnologii disponibile spre vanzare si dezvoltarea de noi modele de business.

“Investim continuu in marketing. Targetul? Trebuie sa sustinem activ dezvoltarea business-ului pentru a atinge venituri de 150 de milioane de euro afaceri anul acesta”, a spus Irinel Burloiu care spera ca experienta Intel sa il ajute in acest sens, desi domeniul pe care a intrat la inceputul anului este unul unde deciziile se iau mult mai rapid si piata se modifica mai repede, totodata concurenta fiind mai mare.

Intel si eMag au colaborat in trecut si, subliniaza fostul business development manager al filialei locale a Intel, plecarea sa de la multinationala nu va influenta negativ acest parteneriat ci, din contra, s-ar putea extinde si dezvolta proiecte comune in viitorul apropiat.

Cresterea afacerilor cu circa 50% pe care o urmareste eMag in 2011 fata de 2010 va fi atinsa in special prin diversificarea masiva a produselor ce urmeaza a fi vandute pe site, in urmatoarele luni compania urmand sa se apropie din ce in ce mai mult de modelul de business al Amazon.com, companie ce gazduieste pe platforma terte firme ce pot comercializa aproape orice fel de produse. eMag a inceput din aprilie sa vanda pe site si jucarii, printr-un parteneriat cu o firma de retail specializata, dupa 10 ani in care eMag a comercializat aproape exclusiv produse IT, electronice si electrocasnice. “Intentionam sa diversificam gama de produse si, in urmatoarea perioada, vom extinde colaborarea si cu alti retaileri”, spune Burloiu care totodata spune ca el considera ca pentru fiecare magazin online, “Amazon reprezinta un model de business foarte eficient”.

In ciuda eforturilor semnificative de educare a clientilor pentru a plati online si a primi produsele la domiciliu, eforturi la care participa aproape intreaga piata online din Romania, clientii prefera in continuare sa achite ramburs sau, ca o a doua varianta, sa viziteze showroom-urile eMag. Oficialul eMag nu a dorit sa spuna ce vanzari genereaza eMag din magazinele fizice.

Citeste si:

Burloiu se declara multumit de “mostenirea” lasata de predecesorul sau Radu Apostolescu (acesta a preluat odata cu aducerea lui Burloiu functia de vice-presedinte al companiei – n.r.) spunand ca “nu se pune problema sa schimbam sau sa modificam ceva din sistemul de marketing ci mai degraba vom dezvolta si eficientiza instrumentele actuale. Un exemplu ar fi dezvoltarea sistemului de marketing afiliat unde in prezent avem peste 9.000 de site-uri partenere care au generat vanzari de circa 15,5 milioane lei in 2010 si dorim sa pastram o crestere accentuata pentru anul acesta”, spune Burloiu.

eMag ar putea angaja in viitorul apropiat pe mai multe pozitii, inclusiv pe marketing, insa oficialul companiei nu a oferit informatii despre cati oameni ar putea fi vorba. “Echipa de marketing este formata din 12 persoane iar in total eMag are 350 de angajati. Avand in vedere diversificarea activitatilor, avem in plan si extinderea echipei in viitor”.

Cu toate ca Burloiu activeaza de multi ani in domeniul IT acesta spune ca nu se considera un pasionat al gadget-urilor insa foloseste un iPhone 4 “care tine locul multor gadget-uri. Consider ca instrumentul IT ideal ar trebui sa intruneasca functiile tuturor celorlalte create pana in prezent”, incheie el.

Wall-Street.ro va recomanda sa cititi si:

- eMag, afaceri in crestere cu 60% pe primul trimestru.
- Dupa modelul Amazon - eMag lanseaza Marketplace, sectiune ce gazduieste alti retaileri
- Retailul IT a stagnat in T1 - Ce estimeaza jucatorii din piata pentru intreg anul.

eMag, afaceri in crestere cu 60% pe primul trimestru

eMag, afaceri in crestere cu 60% pe primul trimestru