Utilizarea in comun a unor parti ale retelelor din cele trei state ar reduce costurile operationale cu 200 de milioane de euro si cheltuielile de investitii cu 450 de milioane de euro pana in 2015, au spus sursele, relateaza Mediafax.

Proiectul Deutsche cu France Telecom, denumit intern "Victorie", va include si achizitii comune de echipamente pentru retele telecom si telefoane mobile. Economiile care ar putea fi realizate prin achizitiile comune nu au fost inca prezentate, au adaugat sursele citate.

Deutsche si France Telecom vor sustine o conferinta de presa la Londra, pentru a prezenta detalii ale planului de cooperare anuntat in februarie.

Cele doua parti au identificat, la momentul respectiv, cinci domenii de cooperare, inclusiv asigurarea serviciilor de internet wireless pentru clienti aflati in roaming in timpul calatoriilor, prin folosirea retelei celuilalt grup.

La sfarsitul anului 2009, France Telecom and Deutsche Telekom au format o companie mixta in Marea Britanie sub numele de Totul peste Tot (Everything Everywhere). In restul Europei, cooperarea este in faze mai putin avansate si nu a inclus infiintarea de companii mixte sau schimburi de actiuni.

Colaborarea celor doi giganti telecom are loc intr-o perioada in care sectorul de profil din Europa, confruntat cu perspective slabe de crestere si competitie dura in privinta preturilor, cauta modalitati de a reduce costurile si de a imbunatati profitabilitatea.

Citeste si:

Separat, France Telecom deruleaza si o evaluare interna a afacerilor din afara Frantei, care ar putea conduce la vanzari sau achizitii de active, au afirmat, recent, surse bancare pentru Reuters.

Orange este cel mai mare operator de telecomunicatii mobile din Romania dupa numarul de clienti.

Deutsche Telekom detine 30% din actiunile grupului elen OTE, care controleaza pe piata romaneasca Romtelecom, Cosmote Romania si Germanos.

Conform celor mai recente raportari, Orange Romania are aproape 10,5 milioane de clienti. Al doilea operator dupa numarul utilizatorilor este Vodafone Romania, cu circa 9,8 milioane de clienti la finele anului trecut.

Cosmote Romania ocupa locul al treilea pe piata, cu 6,8 milioane de clienti.