Cifrele din ambii ani reprezinta veniturile din telefonie mobila si fixa, internet fix si transfer de date. Astfel, din valoarea pietei telecom de 2,87 miliarde de euro din 2010 lipsesc serviciile de televiziune estimate la peste 300 de milioane de euro.

Cea mai mare parte din aceasta piata il reprezinta segmentul telefoniei mobile, care in 2010 a fost de aproximativ 2,12 miliarde de euro, comparativ cu 2,42 miliarde de euro in urma cu doi ani.

O cota importanta din zona serviciilor de comunicatii este telefonia fixa, estimata la 443 milioane de euro in 2010 de France Telecom. In 2009, veniturile acestui segment erau in jurul a 486 milioane de euro.

In timp ce serviciile de voce au scazut ca urmare a concurentei preturilor, cele de internet fix au continuat sa creasca, chiar daca se mentin la valori mici. Astfel, in 2010, serviciile de internet fix au adus operatorilor afaceri de 184 milioane de euro, in timp ce in 2009 acestea erau de 171 milioane de euro.

Cel mai mic segment este cel al serviciilor de transfer de date, care a insemnat anul trecut 126 milioane de euro.

Citeste si:

Veniturile pietei locale de telecomunicatii, conform France Telecom:

" In 2010, piata de telecomunicatii a fost lovita dur de criza economica si de masurile de austeritate draconice implementate de guvern. Intregul sector a scazut cu aproximativ 10,4% din cauza declinului continuu al veniturilor de telefonie mobila, care au scazut cu 12,4% comparativ cu 2009, dar si al scaderii numarului de utilizatori, lucru care s-a intamplat pentru prima data in Romania. Acest lucru a fost determinat de o diminuare a numarului de cartele pe segmentul prepaid. Clientii de business si-au optimizat de asemenea cheltuielile pentru telecomunicatii. Telefonia fixa ramane intr-o spirala a scaderii, in crestere fiind doar internetul fix, datorita succesului serviciilor broadband oferite de RCS&RDS si Romtelecom. Presiunea continua pe preturi este ceea ce conduce aceasta piata", explica oficialii France Telecom in raport.

In 2010, Orange Romania a avut venituri de 973 milioane de euro, in scadere cu 7,8 fata de 2009. Pe de alta parte, compania a ajuns la 10,46 milioane de clienti, pierzand in 2010 in jur de 531.000 de utilizatori (aproximativ 5% din baza totala de clienti), in principal din cauza evolutiei de pe segmentul de cartele preplatite.

Potrivit datelor grupului francez, clientii Orange Romania au reprezentat anul trecut aproximativ 36,7% din numarul total de aproape 28,5 milioane de cartele de pe piata locala. Conform aceluiasi raport, Vodafone a avut o cota de 34,4%, Cosmote de 24%, iar RCS&RDS de 4,9%.

Arbitrul telecom nu a oferit inca date privind numarul de cartele de telefonie mobila de la finalul lui 2010 si nici despre valoarea intregii piete de telecomunicatii.