Cel mai mare operator mobil din Romania a pierdut in 2010 in jur de 531.000 de utilizatori (aproximativ 5% din baza totala de clienti), in principal din cauza evolutiei de pe segmentul cartelelor preplatite.

Al doilea operator mobil, Vodafone, si-a crescut baza de clienti in 2010 cu circa 1,5%, pana la 9,804 milioane. Compania a adaugat pe parcursul anului precedent aproximativ 147.000 de noi clienti. Vodafone nu a facut publice pana la momentul publicarii materialului rezultatele financiare pe primul trimestru calendaristic al anului curent.

Rezultatele financiare raportate de Orange Romania pentru primul trimestru al anului releva in continuare scaderea numarului de clienti, compania pierzand circa 190.000 de clienti fata de decembrie 2010. Comparativ cu martie 2010, filiala locala a operatorului francez are mai putin cu 535.000 de clienti.

Orange a pierdut aproape 200.000 de utilizatori in primul trimestru

Orange a pierdut aproape 200.000 de utilizatori in primul trimestru

Daca aceste tendinte se vor pastra, este posibil ca in 2011 Vodafone Romania sa depaseasca Orange Romania ca numar de clienti. Ce parere aveti? Comentati mai jos.

Daca acest lucru se va intampla, obiectivul anuntat in 2006 de Liliana Solomon, fost CEO al companiei, s-ar putea indeplini – e adevarat, cu intarziere. Solomon afirma atunci ca “obiectivul numarul unu este sa redevenim lideri de piata si vom face acest lucru”.

Omul Vodafone in Romania

Omul Vodafone in Romania

Tot Liliana Solomon a declarat in noiembrie 2010, inainte de a pleca de la conducerea filialei locale, ca Vodafone sta mai bine decat Orange in privinta profitabilitatii si a lichiditatii.

Liliana Solomon, sefa Vodafone, despre viitorul job: Voi fi mai mult in avion decat la Londra

Liliana Solomon, sefa Vodafone, despre viitorul job: Voi fi mai...

“Fara sa devii numarul unu ca brand, nu poti reusi sa ajungi si primul din punct de vedere financiar. Sunt convinsa ca ne indreptam in directia care trebuie, iar de la luna la luna ne imbunatatim indicatorii financiari. Ca manager, exista vesnica dilema: daca iti doresti un succes imediat sau unul pe termen lung. Trebuie sa iti faci niste swap-uri cu prioritati. Pentru mine, succesul unei companii pe termen lung este cel mai important lucru. (..) Vodafone sta mai bine decat Orange in privinta cash-flow-ului si a profitabilitatii, pe baza rezultatelor financiare”, spunea Liliana Solomon in 2006.

In sprijinul acestor afirmatii stau si cotele de piata ale operatorilor, Vodafone reusind in 2010 sa isi creasca ponderea, in timp ce Orange a scazut, conform unui raport facut public de France Telecom, compania mama a Orange. Astfel, Vodafone Romania avea la finalul lui 2010 o cota de piata de 34,4%, in crestere de la 32,9%, in timp ce Orange Romania inregistra o cota de 36,7%, in scadere de la 37,5%. Pe piata autohtona erau la finalul lui 2010 circa 28,5 milioane cartele.

Citeste si:

Cotele de piata ale celor doi operatori sunt inferioare celor detinute in 2008, cand Orange avea 37,3% si Vodafone 34,7%.

Cum considerati ca vor arata cotele de piata ale principalilor doi operatori la finalul lui 2011? Comentati mai jos.

Piata locala de telecomunicatii (fara segmentul de televiziune) a fost de circa 2,87 miliarde de euro anul trecut, in scadere cu 335 de milioane de euro fata de 2009, conform unui raport al France Telecom,

Segmentul de telefonie mobila s-a ridicat in 2010 la 2,12 miliarde euro, comparativ cu 2,42 mld. euro in urma cu doi ani.

Totodata, Cosmote Romania, al treilea jucator de pe piata, a inregistrat cresteri relativ constante in ceea ce priveste numarul de clienti in ultimul timp, ajungand la finalul lui 2010 la 6,9 milioane clienti, in crestere de la 6,7 milioane clienti la finalul lunii septembrie 2010.

Cota de piata a companiei a scazut insa in 2010, la 24%, de la 24,8% in 2009, conform raportului France Telecom.

Reprezinta Cosmote Romania un pericol pentru locurile 1 si 2 pe piata telecom, in viitorul apropiat? Comentati mai jos.

Contactati de wall-street.ro, oficialii Orange si Vodafone nu au comentat asupra acestui subiect.