Scaderea acestor domenii a continuat, insa exista si segmente care evolueaza mai bine precum cel al productiei de software ori al retailului online, tot mai multi oameni alegand sa cumpere de pe internet datorita preturilor mai mici decat in magazinele clasice.

Piata de telecomunicatii care a scazut anul trecut cu peste 10% fata de 2009, pana la aproximativ 2,87 miliarde de euro, a fost de asemenea foarte afectata de masurile de austeritate deoarece serviciile telecom sunt folosite de majoritatea romanilor, iar astfel numarul de utilizatori afectati de taierile din sectoril bugetar a fost mare.

O parte dintre clienti si-au redus consumul pentru a plati mai putin, iar, in acest context, operatorii au fost nevoiti sa scada tot mai mult preturile pentru a-si mentine baza de clienti.

" In 2010, piata de telecomunicatii a fost lovita dur de criza economica si de masurile de austeritate draconice implementate de guvern. Intregul sector a scazut cu aproximativ 10,4% din cauza declinului continuu al veniturilor de telefonie mobila, care au scazut cu 12,4% comparativ cu 2009, dar si al scaderii numarului de utilizatori, lucru care s-a intamplat pentru prima data in Romania. Acest lucru a fost determinat de o diminuare a numarului de cartele pe segmentul prepaid. Clientii de business si-au optimizat de asemenea cheltuielile pentru telecomunicatii. Telefonia fixa ramane intr-o spirala a scaderii, in crestere fiind doar internetul fix, datorita succesului serviciilor broadband oferite de RCS&RDS si Romtelecom. Presiunea continua pe preturi este ceea ce conduce aceasta piata", explicau recent intr-un raport financiar oficialii France Telecom, actionarul majoritar al Orange Romania, cel mai mare jucator pe piata locala de telecomunicatii.

Citeste si:

Unul dintre cele mai lovite domenii de criza si de masurile guvernamentele este cel al distributiei de produse IT.

„In 2010, scaderea puterii de cumparare a romanilor, orientarea catre produsele piratate, tendinta generalizata de a <<pune banii la ciorap>>, care a afectat puternic negativ activitatea de retail, toate acestea au avut ca efect o reducere a activitatii comerciale. Ca furnizor de produse si servicii, am resimtit o ingreunare majora a activitatii cu principalii nostri clienti, marile lanturi de retail, care din cauza scaderii vanzarilor au luat masuri de austeritate, ale caror principale <<victime>> au fost furnizorii”, explica Mihail Stegaru, manager de produs al TNT Games, divizia de jocuri a RHS Company, unul dintre cei mai mari distribuitori de pe piata locala.

Citeste intregul text in articolul Orange: Piata telecom a fost lovita dur de masurile de austeritate draconice

Un an de austeritate la Stat: Cum a rezistat mediul de business

Un an de austeritate la Stat: Cum a rezistat mediul de business

Vezi si Un an de austeritate la Stat: Cum a rezistat mediul de business