Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, a ajuns la cel mai mic numar de clienti din ultimii trei ani, compania raportand la finalul lui martie 9,197 milioane de clienti cu 60.000 mai putin utilizatori fata de iunie 2008, arata datele companiei.

Operatorul de telecomunicatii a pierdut circa 607.000 de utilizatori in primele trei luni ale acestui an. In martie anul trecut, Vodafone avea 9,73 milioane de clienti, iar la finalul lui decembrie numarul acestora urcase la 9,80 milioane de utilizatori.

“Scaderea numarului de clienti a rezultat in urma deconectarilor SIM-urilor prepay inactive si a aplicarii unor noi standarde de raportare a bazei de clienti”, explica oficialii companiei.

Diminuarea este similara cu cea a Orange Romania, cel mai mare operator local de telefonie mobila, care a pierdut 535.000 de clienti incepand cu aprilie anul trecut si pana la finalul primul trimestru din acest an.

Astfel, dupa ce la finalul anului trecut Vodafone avea cu 656.000 de clienti mai putin decat Orange, la sfarsitul lui martie, operatorul se departase la peste un milion de clienti fata de Orange Romania, care avea la finalul lui martie 10,27 milioane de utilizatori.

Din totalul utilizatorilor Vodafone, aproximativ 3,39 milioane (36,9%) sunt clientii abonati la serviciile companiei, iar restul de 5,80 milioane (63,1%) sunt utilizatori de cartele preplatite. In ultimul an, procentul abonatilor a scazut usor de la 37,7% in martie anul 2010 la 36,9% in primele trei luni din acest an.



Pe de alta parte, veniturile companiei au fost de 835,6 milioane de euro intre aprilie 2010 si martie anul acesta, mai putin cu 9,3% fata de cele 921,5 milioane de euro inregistrate in anul financiar precendent. Veniturile din servicii au fost de 797,2 milioane de euro in anul financiar incheiat la 31 martie 2011.

“Desi veniturile au continuat sa scada de la un an la altul, pe fondul dificultatilor economice cu care se confrunta clientii nostri, rata de scadere s-a diminuat de la un trimestru la altul, ceea ce arata o tendinta de revenire a pietei, pe termen lung. Adoptia serviciilor de date mobile si in special a serviciilor de internet pe mobil a crescut semnificativ”, a declarat Iñaki Berroeta, presedinte si CEO Vodafone Romania.

Profitul operational EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a fost de 305,6 milioane de euro intre aprilie 2010-martie 2011, mai mic cu 22,8% fata de 396 milioane de euro in anul financiar anterior.

In anul financiar incheiat la 31 martie 2011, profitul operational al Vodafone Romania a fost afectat de amenda de 28,3 milioane de euro aplicata de Consiliul Concurentei. EBITDA a reprezentat in acest an financiar 36,6% din veniturile companiei.



Pe de alta parte, venitul mediu pe utilizator (ARPU) a fost de 6,5 euro pentru anul financiar 2010/2011 si de 6,1 euro pentru primele trei luni ale anului. Intre ianuarie si martie anul trecut, ARPU era in jurul a 6,7 euro.

Veniturile companiilor au continuat sa scada deoarece clientii au fost precauti in privinta cheltuielilor, dar si pentru ca operatorii au fost nevoiti sa reduca foarte mult preturile, ceea ce, pe de alta parte, a crescut consumul de voce, SMS ori internet.

Astfel, clientii au petrecut din ce in ce mai mult timp la telefon, iar datele Vodafone arata ca in primul trimestru din acest utilizatorii companiei au vorbit in jur de 3,79 de miliarde de minute fata de 3,71 miliarde de minute intre ianuarie-martie anul trecut si 3,04 miliarde de minute in urma cu doi ani.

Vodafone Romania este divizia grupului Vodafone, cel mai mare grup de telecomunicatii mobile din lume, cu un numar de 370 milioane de clienti in intreaga lume, la 31 martie 2011.

Grupul are divizii in 30 de tari de pe cinci continente si peste 40 de retele partenere in intreaga lume.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri