Mai multi economisti din cadrul Bancii Centrale a Marii Britanii au studiat acest aspect comparand cuvinte cheie folosite in motorul de cautare Google, cuvinte precum “somaj” sau “pretul locuintelor”, cu datele oficiale prezentate de guvernul britanic.

Cercetatorii au descoperit in cadrul unui studiu o legatura direct proportionala dintre sintagmele “agenti imobiliari” si “pretul locuintelor”.
Rezultatele au demonstrat ca termenii folositi pentru cautarile online se coreleaza cu indicatorii economici, fapt ce s-a evidentiat mai ales in cazul pietei imobiliare.

De asemenea, cautarile pe net au cateva avantaje fata de indicatorii traditionali. Cel mai important este timpul de reactie, datele oficiale fiind disponibile de obicei de-abia dupa o luna de zile, in timp ce cautarile online ofera mult mai rapid o imagine asupra situatiei actuale a economiei.
In al doilea rand baza de cautare este destul de vasta, daca se tine cont de faptul ca 60% din populatia adulta din Marea Britanie foloseste Internetul in fiecare zi.

Cu toate acestea, exista cateva dezavantaje. Serviciile web inca nu sunt accesibile intregii populatii, astfel ca volumul de date nu este suficient pentru a releva o imagine de ansamblu care sa fie valabila intregii economii.

Citeste si:

In plus, accesul la Internet ramane in stransa legatura cu varsta si venitul utilizatorilor, iar o parte dintre cautari sunt datorate curiozitatii, astfel ca marja de eroare a studiilor poate creste.

Economistii Bank of England au declarat ca institutia va acorda in viitor mai mult interes in monitorizarea rezultatelor date de cautari, precizand ca acestea vor deveni o sursa de informare asupra comportamentului economic.