Desi continua sa fie pe primul loc in ceea ce priveste vanzarile de laptopuri, Acer a vandut intre ianuarie si martie anul acesta in jur de 20.300 de notebook-uri, mai putin cu 24,2% fata de 2010. Pe de alta parte, cota de piata a companiei a scazut de la 28,8% in martie anul trecut la 19,7% la finalul primului trimestru din 2011.

Unul dintre motivele acestei scaderi este concurenta din ce in ce mai mare in domeniu.

“In momentul de fata piata este caracterizata de o concurenta mare intre vanzatori, fiind usor suprasaturata”, afirma Bogdan Iftemie, directorul de vanzari al Acer Romania.

Astfel, producatorii care vindeau laptopuri cu preturi in jur a 3.000 de lei sau mai mult au scazut preturile, acestea ajungand aproape de cele din categoria entry (pana in 2.000 de lei), segment in care Acer inregistreaza cele mai mari vanzari.

Producatorii de laptopuri cu cele mai mari vanzari in Romania:

Pe de alta parte, cea mai mare scadere a vanzarilor a fost inregistrata de producatorul chinez Lenovo, iar cea mai mare crestere a apartinut japonezilor de la Sony, care produc laptopurile Sony Vaio.

Printre factorii care au dus la avansul Sony, producator aflat in segmentul premium, s-au numarat preturile din ce in ce mai competitive, dar si extinderea retelei de magazine proprii care au permis o mai buna promovare a produselor.

Citeste si:

Astfel, compania a vandut 4.618 laptopuri in primele trei luni ale anului, cu 125% mai mult fata de ianuarie-martie 2010.

Totodata, reprezentantii Sony afirmau in urma cu doua saptamani ca piata de laptopuri va creste cu 10-15% in acest an fata de 2010, cand s-au vandut in jur de 450.000 de exemplare.

O strategie de crestere similara cu a celor de la Sony a fost utilizata si de cei de la HP, care au lansat anul trecut in colaborare cu Altex Romania primul magazin de pe piata locala. Vanzarile companiei americane au crescut cu 46% in primul trimestru al anului fata de perioada similara din 2010.

Cresteri foarte mari au fost inregistrate si de Toshiba (47,2%), Dell (69,2%) si MSI (72,2%).

Topul include si compania Samsung, producatorul sud-coreean lansand primele laptopuri pe piata locala in luna ianuarie a acestui an.

Dintre marii producatori, cele mai mici vanzari sunt inregistrate de Apple, laptopurile companiei americane avand in medie preturi de peste 5.000 de lei.

Romanii au cumparat in primele luni ale anului 103.202 laptopuri, in crestere cu peste 11% fata de ianuarie-martie anul trecut.

Sursa datelor: International Data Corporation