Compania olandeza, cel mai mare producator de corpuri de iluminat din lume, analizeaza mai multe variante pentru divizia de televizoare in eventualitatea prabusirii negocierilor. Profitul companiei a scazut puternic in trimestrul al treilea, iar asteptarile pentru o revenire pe termen scurt sunt pesimiste, conform Mediafax.

Philips, al treilea mare producator de echipamente spitalicesti din lume si cel mai mare producator de electronice din Europa, a anuntat ca negocierile cu TPV pentru vanzarea diviziei de televizoare sunt "intense si constructive", dar dureaza mai mult decat s-a estimat initial.

Compania spera sa incheie o intelegere in acest an.

"In eventualitatea ca nu se va putea ajunge la un acord final, Philips va analiza optiunile alternative", a declarat luni, intr-un comunicat, directorul general al grupului, Frans van Houten.

Philips a aratat ca ar putea reduce personalul cu 4.500 de posturi in cadrul unui program de scadere a cheltuielilor cu 800 milioane euro, pentru consolidarea profitului si atingerea obiectivelor financiare.

Compania avea peste 120.000 de angajati la finele lunii septembrie.

Citeste si:

Grupul olandez a reiterat obiectivele financiare pentru 2013, de crestere a vanzarilor cu 4-6%, cu o marja a profitului EBITA (inainte de dobanzi, taxe si amortizare) de 10-12%.

Philips a raportat luni un profit net de 76 milioane euro pentru trimestrul al treilea, ins cadere de la 524 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, vanzarile au scazut de la 5,46 miliarde euro la 5,39 miliarde euro.

Desi in scadere, rezultatele companiei au depasit media estimarilor analistilor financiari, de 53,8 milioane euro pentru profit, respectiv 5,34 miliarde euro pentru vanzari.

In ultimele sapte luni, Philips a avertizat de doua ori actionarii ca ar putea rata tinteel de profit si a redus tintele de crestere pe termen lung.

Compania este afectata de cresterea costurilor cu materiile prime, reducerea increderii consumatorilor, incetinirea pietei constructiilor si reducerea investitiilor publice in sectorul sanatatii.

Pretul actiunilor Philips s-a prabusit cu aproape 40% in ultimele 12 luni, pe fondul competitiei dure cu producatorii asiatici de electronice, care se bucura de costuri mai reduse.