Dupa ce am pus fata in fata declaratii acide ale liderului de piata Altex si ale eMag, cel mai mare magazin online, este randul Flanco sa loveasca in concurenta.

[UPDATE] Altex "arunca manusa": Vom aduce iPhone 4S la un pret mai mic decat cei de la eMag.ro

[UPDATE] Altex "arunca manusa": Vom aduce iPhone 4S la un pret mai...

Pe langa declaratiile deja clasice, pe care retailerii le repeta, cu mici variatiuni, de-a lungul ultimilor ani, precum “punem clientul pe primul loc” sau “suntem mandri de echipa noastra”, seful Flanco, Adrian Olteanu, a tinut sa atace destul de virulent si concurenta.

“Suntem in pozitia privilegiata a challengerului, avansam puternic si sper sa ne oprim cat mai tarziu, pe o baza cat mai solida. Ne bucura ca ceilalti concurenti ne copiaza, intrucat inseamna ca facem bine lucrurile”, a spus el.

Mai mult de atat, Olteanu a spus ca Altex a pierdut oameni valorosi in timp ce si Domo se confrunta cu o problema similara. “Si sunt stapan pe ce spun aici!”, a tinut el sa sublinieze. Totodata, Olteanu a mai declarat ca Domo, al doilea jucator de pe piata dupa venituri, “a copiat fidel” formatul materialelor publicitare/de prezentare ale companiei, continuand prin a spune “daca doreau atat de mult sa o faca, puteau sa vina la noi in urma cu vreo noua luni si le aratam noi cum!”. Per total, directorul executiv al Flanco a subliniat ca cei doi concurenti au copiat mult din strategia lor de marketing.

Mai mult, oficialul companiei a oferit grafice (vezi galerie foto) cu vanzarile pe metru patrat ale Flanco, subliniind ca lantul de retail pe care il conduce a devenit cel mai eficient, cu vanzari de 2.800 euro/mp/an, fata de 2.250 euro/mp/an in cazul Altex si 1.800 euro/mp/an in cazul Domo.

REPLICA DOMO nu a intarziat sa apara, wall-street.ro v-o ofera, in exclusivitate:

"Oare la ce se refera CEO Flanco, cand vorbeste de brosuri similare? Probabil ca sunt tot din hartie, contin oferte promotionale pentru electronice si electrocasnice, eventual coincid si dimensiunile tipizate? Dupa cunostintele mele Do si Mo inca n-au fost inlocuite cu Gina Pistol in flyerul Domo", a declarat Lorand Szarvadi, CEO al Domo.

El a mai spus ca rrmareste cu atentie actiunile si promotiile "noului nostru competitor, grupul Asesoft-Emag-Flanco, si in continuare mi-e greu sa inteleg obiectivul final. Desigur, vanzarile mult sub costul operational, pot aduce beneficii, si aici ma refer in primul rand la cumparare de market share, dar fenomenul pe termen lung se poate explica doar prin datoriile semnificative ale grupului de firma catre bugetul statului. Problema cred ca deja este de competenta Consiliului Concurentei", mai spune el.

Intreaga piata de electroIT, conform GfK

Flanco a oferit informatii despre intreaga piata electroIT, conform studiilor GfK, precum si date despre evolutia afacerilor proprii.

Pe intreg anul 2011, GfK estimeaza piata de electroIT la 1,1 MILIARDE euro, in crestere de la 1 mld. euro in 2010. Pentru 2012, GfK vede piata la 1,25 mld. euro in timp ce in 2014 aceasta va creste in continuare, accelerat, la 1,8 mld. euro, apropiindu-se de valoarea consemnata in 2008, an de varf pe acest segment de piata.

Citeste si:

Pe acest segment, online-ul creste accelerat, la noua luni din 2011 avand o cota de 16,8% din intreaga piata, in crestere de la 10,9% in primele noua luni ale lui 2010. eMag are o cota de circa 70% din aceasta piata a retailului online.

Oficialii Flanco au subliniat ca in SUA piata online a crescut pana la 45% din totalul electroIT-ului si va ramane la un nivel asemanator. Este posibil ca si in Romania cota online-ului sa ramana, peste cativa ani, la acest nivel.

Retailul traditional scade constant. Daca in primele noua luni din 2009 acesta acoperea 52,9% din intreaga piata, in perioada similara a lui 2011 cota se ridica la 50,5%.

Cota de piata a Flanco s-a ridicat in trimestrul trei din 2011 la 11,4% si oficialii companiei o estimeaza la 12% pe ultimul trimestru al anului. Concurentii Flanco au cote mai ridicate – Altex, de circa 18-19%, la vanzari de aproximativ 190 mil. euro, si Domo ar putea vinde in valoare de 150 mil. euro. Flanco estimeaza vanzari de 110 mil. euro, profit net de 1 mil. euro (folositi pentru dezvoltarea magazinului, nefiind necesari bani din banca – n.r.) la o suprafata de vanzare de 40.000 mp la finalul anului in curs. Compania si-a extins spatiul de vanzare cu 7.000 de mp de la inceputul anului.

Pentru 2012, compania estimeaza afaceri de 140 mil. euro.

“Poate sunt putin arogante cifrele, dar si noi suntem putini aroganti”, a spus, zambind, seful Flanco, tinand sa sublinieze ca datele despre evolutia pietei sunt oficiale, ale GfK.

Flanco are in prezent 800 de angajati. Compania a mai atras in 2011 un numar de 200 de angajati. Valoarea medie per tranzactie in cele 74 de magazine ale firmei se ridica la 100 euro.

Intrebat daca Flanco va incerca promovari incrucisate cu eMag (companie cu acelasi actionariat, Asesoft – n.r.), seful retailerului traditional a spus, raspicat, ca NU. “Sunt doua branduri diferite, cu targeturi diferite si produse complementare. La eMag, media de varsta a cumparatorilor este mai redusa, undeva la 30 de ani, in timp ce la Flanco, desi in scadere, se ridica la circa 40 de ani”, spune el.

In contextul cresterii ponderii online-ului, seful Flanco a anuntat ca va relansa pana la finalul anului site-ul companiei. “Ponderea vanzarilor pe online este nesemnificativa – intrebati toti jucatorii traditionali din piata. Toti vor zice, la unison, «sub 5%»”, a mai spus el.

Ce parere aveti de razboiul dintre Altex, Flanco, Domo si eMag, la nivel declarativ dar si la nivel al produselor si serviciilor? Comentati mai jos.

1. Ce retailer consideri ca ofera cele mai bune servicii post-vanzare?

2. Consideri ca razboiul declaratiilor dintre retaileri influenteaza in vreun fel preferintele clientilor?