Divizia de terminale mobile a Huawei Romania urmareste o cota de piata de 6% la finalul anului si dublarea acesteia in 2012, pe fondul lansarii companiei chineze de mai multe smartphone-uri sub brand propriu. Vezi ce telefoane pregateste Huawei pentru piata locala.
Huawei a intrat in 2010 in business-ul de telefoane mobile sub brand propriu, pana atunci creand telefoane pentru operatori, sub brandurile lor. Din 2010, compania a lansat circa 10 telefoane mobile, mare parte dintre ele feature phones (non-smartphones – n.r.), avand in prezent o cota de piata de circa 5%, conform propriilor estimari.

Cota a fost propulsata in special de doua terminale mobile distribuite de Vodafone Romania si de Cosmote, conform oficialilor Huawei.

Pe segmentul de telefoane, Huawei are in Romania 10 angajati, numarul lor urmand sa ramana constant in urmatoarea perioada. Pe segmentul Huawei Enterprise, divizie ce se ocupa de clienti business/retelistica, firma are 400 de angajati si pana in 2014 isi propune sa creasca numarul acestora pana la 1.400, in Romania.

Ce telefoane aduce compania in tara?

Huawei mizeaza pe un numar de cinci smartphone-uri sub brand propriu pentru a castiga cota de piata si a ajunge “unul dintre top trei playeri locali si mondiali” pe segmentul de telefoane inteligente, pana in 2015, conform companiei. Varful de lance este Vision, telefon ce va avea pretul de circa 300-350 euro si va fi lansat pana la finalul anului. Terminalul ruleaza pe Android 2.3, are procesor Qualcomm MSM la 1 GHz, permite inregistrarea de clipuri video la rezolutie 720p.

Un alt termina este Honor (foto), care are ecran de 4 inci si baterie de 1.900 MAh care permite o autonomie de 3 zile pentru “o utilizare normala”.

Alte terminale prezentate de companie sunt Sonic, X3 si Boulder, precum si telefonul feature Discovery, rezistent la apa, praf precum si la socuri.




In prima parte a anului viitor, compania va lansa pe piata locala si tableta MediaPad, echipata cu sistemul de operare Honeycomb si cu procesor dual core la 1.2 Ghz, cu conectare la Internet prin HSPA+ cu rate de transfer de pana la 14,4 Mbps. Tableta are si capacitate de inregistrare video Full HD si va veni cu un pret de sub 400 euro, conform companiei.

“Incercam sa atragem utilizatorii romani printr-o gama cat mai variata de produse, ecrane de 4 inci si autonomie ridicata, intrucat, pe termen mediu si lung, vor avea de castigat terminalele cu preturi reduse dar cu functii ridicate. In prezent, cele mai vandute telefoane sunt din gama high-end, precum cele Apple sau Samsung Galaxy”, considera oficialii Huawei Romania.

Considerati ca Huawei se va face remarcata pe piata locala prin terminalele sub brand propriu? De ce (nu)? Cu ce asociati brandul Huawei? Comentati mai jos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri