Zachary Jianglinchao, Country Manager Huawei CBG este foarte zambitor si se arata fericit ca s-a intors in Romania dupa un tur de forta – China, America de Sud, Cehia si, in sfarsit, „am ajuns acasa! Romania!”, spune el. „Se anunta un an complex, urmeaza sa lansam gama de laptop-uri si campanii agresive de marketing – luam in calcul si TV-ul -, am devenit numarul unu pe tablete si, bineinteles, continuam puternic pe zona de mobile”, spune el.

Ne aflam la un restaurant renumit de langa Ateneu si, de-a lungul a circa o ora, discutam despre intreaga industrie IT si mobile din Romania si nu numai, tendinte in piata, dar si provocarile pe care le asteapta in noul an.

Huawei a inceput excelent primele doua luni, peste asteptarile companiei. „Increderea in brand creste, avem o echipa de vanzari din ce in ce mai solida si angajam aproape continuu – nu doar la nivel de Bucuresti, ci la nivelul intregii tari. Practic, echipa de vanzari se asigura ca exista stocuri pentru reselleri/operatori telecom, se asigura ca fiecare particularitate regionala este intrunita – si da, chiar si magazinele operatorilor telecom au diferente intre zonele tarii”.

Extindere Service-uri si Experience Shops

Huawei a deschis recent primul Experience Shop propriu, in AFI. „Acesta a fost un fel de test si am fost uimiti si, recunosc, nepregatiti in ceea ce priveste aglomeratia din el, la primele ore. Cozi constante. Am vandut 100 de ceasuri, intreg stocul din momentul acela, in primele trei ore! Pare ca autonomia lor, dar si design-ul, prinde foarte bine”. Huawei va deschide mai multe Experience Shops in urmatoarea perioada, inclusiv unele mai mari, premium. „Clujul, Iasi-ul, sunt pe lista”, spune, zambind, oficialul companiei. Similar, Huawei Romania va inaugura mai multe Service-uri in perioada urmatoare, in mai multe orase mari din tara.

Retail traditional sau magazine ale operatorilor? Tendinte

Huawei se vinde in continuare mai bine in magazinele operatorilor telecom decat in retail-ul traditional, insa acesta din urma creste. „Ponderea vanzarilor in retailul traditional este de circa 40%, in crestere de la 36%, cu un varf mare, bineinteles, de Black Friday.

Calin Clej, fostul director...
Citeste si: Calin Clej, numit consultant in management strategic pentru Cris-Tim

Operatorii s-au adaptat pietei, ofera subventii in rate si, per total, activeaza si ca un retailer traditional – eMAG, Altex sau Flanco.

In ceea ce priveste best seller-ul anului trecut, cel mai bine vandut terminal a fost Huawei P20 Lite. Doar de Black Friday, compania a vandut 60.000 de unitati, suplimentand ulterior numarul, pentru a ajunge pana la finalul anului, dezvaluie Zachary Jianglinchao. De asemenea, pe segmentul high-end, Mate 20 Pro s-a vandut de CINCI ORI mai bine decat Mate 10 Pro, lansat cu un an inainte.

Succesul a fost sustinut si de campanii de marketing outdoor extrem de agresive. Totodata, de la an la an, veniturile generate de accesorii s-au dublat. „Nu avem inca expunere suficienta pentru accesorii, insa aceasta expunere o construim – vedeti ce spuneam anterior – experience shops „In 2017, unul din cinci romani care cumpara un terminal mobil alegea brandul Huawei. In 2018, un sfert din romani au ales acest brand. Este o evolutie buna. Pe terminale high-end, am ajuns locul trei. Pe tablete, o piata care scade constant, lent, dar exista inca interes destul de mare, am ajuns in august numarul unu!”.

Anul a inceput peste asteptari. Compania pregateste intrarea laptop-urilor in Romania

L-am intrebat pe Zachary Jianglinchao cum a inceput anul pentru Huawei si ma asteptam, sincer, sa ezite sau sa spuna ca „in linie cu asteptarile”, avand in vedere climatul socio-economic-politic instabil. Cu toate acestea, seful Huawei pe Romania, exuberant, spune ca „a inceput peste asteptari de bine! Adevarat, fata de 2017 avem in stocuri si mai multe produse, mai multe game, preturi mai bune, deci intr-un fel era de asteptat”.

Mobile World Congress 2019:...
Citeste si: Mobile World Congress 2019: Cele mai noi tehnologii si gadgeturi

Brandul Huawei a devenit solid in tara, recunoscut, astfel incat compania pregateste intrarea laptop-urilor. „Facem aceasta miscare doar cand in tara respectiva brand-ul a devenit unul cunoscut. Si Romania a ajuns in acest punct”, explica Zachary Jianglinchao. Preturile laptop-urilor variaza de la circa 700 de euro la 1.500 de euro, urmand a fi disponibile din primavara. Huawei ataca indeosebi nisa acoperita de Apple – laptop-uri usoare, cu acumulatori foarte puternici (autonomie de pana la 11-12 ore), insa doar modelul de varf va avea placa Nvidia.

„Targetam un segment premium, high. Totodata, luam in calcul inclusiv o campanie de publicitate la TV, in care sa scoatem in evidenta avantajele laptop-urilor – precum transferul imediat, prin wireless, de pe mobil pe laptop”, spune Zachary Jianglinchao.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Ce preturi vor avea noile laptop-uri Huawei