Sistemul se numeste ERTMS (European Rail Traffic Management System), programul pilot referindu-se la nivelul doi al aplicatiei.

Durata de valabilitate a contractului este de 54 luni, din care 24 luni pentru lucrari de proiectare, executie lucrari si punere in functie), la care se adauga 30 de luni perioada de garantie.

Tronsonul Buftea-Crivina are o lungime de 38 kilometri si face parte din linia de cale ferata Bucuresti-Ploiesti-Brasov.

Implementarea sistemului va fi finantata din fonduri europene prin Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15 %).

Citeste si:

Scopul principal al proiectului este ca specialistii sa realizeze la finele programului un set de reguli de operare din punct de vedere tehnic si comercial, conform normelor europene.

Acest set de reguli de operare, impreuna cu echipamentele speciale, vor constitui baza de implementare a sistemului ERTMS, nivel 2 pe tot Coridorul IV paneuropean.

Principalele beneficii ale sistemului pilot sunt imbunatatirea sigurantei circulatiei, cresterea capacitatii de transport si a vitezei.