“Totul depinde de evolutia macroecomica, de puterea de cumparare a romanilor, de tehnologie. Pe zona de consumer nu ne asteptam la lucruri pozitive. In general, piata consumer reactioneaza mai lent in cazul tendintelor pozitive. Intai reactioneaza zona de business si apoi cea consumer. Insa cand tendintele sunt negative este exact pe dos. Cresterea ar putea veni din zona de business, in conditiile in care vor exista investitii si companiile vor dori sa schimbe tehnologia. Depinde, de asemenea, daca se vor mai debloca fonduri europene”, explica Petronius Secareanu (foto).

In 2011 businessul companiei a crescut cu circa 10% comparativ cu anul trecut, potrivit datelor adunate de Canon de la parteneri. Veniturile Canon in Romania sunt generate de trei segmente: foto-video (aduc aproximativ 35% din cifra de afaceri), produse printing pentru utilizatorii finali (imprimante, multifunctionale si consumabile- determina tot in jur de 35% din business) si produse printing pentru business (echipamente de productie care se adreseaza tipografiilor, agentiilor de publicitate).

Vanzarile de produse foto au fost de circa 33 de milioane de euro in primele noua luni ale scestui an, in crestere cu aproape 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei de cercetare GFK Romania. De fapt, domeniul foto a avut a doua cea mai buna evolutie pe piata bunurilor de folosinta indelungata (electrice, electrocasnice si IT) dupa vanzarile de produse IT.

“Anul acesta, vanzarile de aparate foto vor fi in jurul a 250.000 de unitati, fata de circa 200.000 de exemplare in 2010. Dar depinde de ce se va intampla pe sfarsitul de an. De exemplu, decembrie anul trecut a contat destul de mult si probabil ca nu vor fi diferente mari nici anul acesta. In general, in jur de 25-30% din vanzari se fac in ultimul trimestru, iar decembrie este cea mai buna luna, urmata de perioada verii, de lunile iulie, august”, afirma managerul Canon.

Aproximativ 92% din vanzarile in volum de camere foto sunt reprezentate de echipamentele compacte, si restul de DSLR. Insa, in timp ce vanzarile de camere compacte au crescut cu 5% anul acesta, produsele DSLR au avansat cu in jur de 25%.

“Echipamentele DSLR au vanzari mai mari pentru ca sunt produse noi si aspirationale, dar devin tot mai accesibile si mai usor de folosit. In zona de camere compacte a fost o tendinta de polarizare serioasa. Pe de o parte, au avut mai mult succes produsele din segmentul entry-level, camerele cu preturi pana in 100 de euro. Acestea au avut un avans in jur de 10%, au crescut de la aproximativ 50% la 60%, chiar peste. Dar a crescut si segmentul de camere compacte avansate, care au tehnologii de ultima generatie si care sunt undeva la granita dintre camere compacte si DSLR. Acestea costa intre 400-500 de euro”, explica Secareanu.

In primul semestru al acestui an, compania a avut o cota de piata de 15% pe zona de echipamente compacte si 35% pe DSLR. Astfel, Canon a castigat in jur de doua procente pe segmentul de compacte si 5% pe DSLR.

Pe de alta parte, in zona de printing consumer, vanzarile de multifunctionale inkjet vor fi in acest in jur de 150.000 de unitati, in scadere cu circa 20% fata de 2010. In acest domeniu cota de piata a Canon este de circa 40%.

In acelasi timp, pe segmentul de imprimante cu laser, in care compania are o cota de 15%, a fost o crestere in jurul a 10% in acest an, comparative cu anul trecut. In acest domeniu, circa 40% din vanzari sunt catre companii.

“Cifrele sunt usor afectate de lipa de produse din cauza cutremurului in Japonia. Noi am estimat ca se va simti in jur de trei luni, dar a tinut mai mult. Abia in septembnrie fabricile au reusit sa revina la productia dinainte de cutremur si asta a afectat destul de serios businessul partenerilor nostril”, afirma managerul.

Citeste si:

In primele noua luni ale acestui an vanzarile de imprimante si multifunctionale au fost de circa 22 de milioane de euro, in scadere cu 7,8% fata de 2010. Insa in trimestrul al treilea, acest segment a inregistrat vanzari de 7 milioane de euro, mai mari cu 13,6% fata de iulie-septembrie 2010. Astfel, domeniul de echipamente pentru birouri a revenit pe crestere dupa aproape trei ani de scaderi

„Produsele care au avut cea mai mare contributie la aceasta revenire au fost multifunctionalele, in special cele laser. Cresterea s-a manifestat in special in sectorul achizitiilor corporate, insa o revenire s-a vazut si in randul consumatorilor individuali”, declarau in urma cu o saptamana specialistii GFK Romania.

Totodata, pe zona de printing de business, in care echipamentele se adreseaza in general companiilor din zona de productie tipografica, clientii isi doresc tot mai mult produse pentru tiraje scurte, personalizate.

“Au scazut tirajele in presa, au scazut investitiile consumatorilor in material tiparit si este nevoie de tipografii care sa aiba o alternativa in zona de tiraje scurte, personalizate cu date variabile. Aici tiparul offset este fie incet, fie scump, sau amandoua si este un interes tot mai mare catre produsele care acopera nisa aceasta”, spune Secareanu.

Cine este Petronius Secareanu:

Managerul a preluat conducerea filialei locale a Canon in august anul trecut.

Anterior a fost timp de aproximativ doi ani consultant in cadrul companiei de training Ascendis, potrivit retelei de socializare profesionala LinkedIn.

Intre octombrie 2007 si februarie 2009 a fost director general adjunct al distribuitorului de electrocasnice Marelvi, iar din decembrie 2002 si pana in octombrie 2007 a fost manager in cadrul Philips Romania.

Secareanu a mai lucrat timp de aproape un an ca director de marketing pentru Whirlpool Romania si timp de opt ani ca marketing&solutions partner manager in cadrul Xerox Romania.

El a absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti in 1993.