"Aceasta amanare ii ofera companiei Apple cel mai mare avantaj competitional din intrega sa istorie de concurenta cu Microsoft", a afirmat consultantul Rob Enderle, fondator al Enderle Group, dupa anuntul facut de Jim Allchin, co-presedinte al Microsoft Platform and Services Devision.

Intr-o teleconferinta, Allchin a anuntat ca Microsoft va respecta termenul, stabilit pentru sfarsitul acestui an, pentru lansarea versiunilor volume-licensed ale Vista. Insa versiunile consumer - inclusiv cele preincarcate pe noile PC-uri - nu vor fi disponibile inainte de ianuarie 2007.

Allchin a mai declarat ca Microsoft nu isi face griji cu privire la competitia cu Apple, insa analistul Enderle este de parere ca Microsoft subestimeaza potentialul Apple - mai ales ca aceasta este asteptata sa lanseze cateva noi produse in sezonul sarbatorilor de iarna.

"Nu cred ca cineva de la ei ia in serios Apple", a spus Enderle. "Asta e o greseala".

Analistul IDC Bob OŽDonnell este de acord ca amanarea Vista este in avantajul Apple.

Atat Enderle cat si OŽDonnell au declarat este ciudat faptul ca Microsoft lanseaza Vista pentru clientii volume-licesing la sfarsitul 2006, mai ales avand in vedere ca acesti clienti sunt reprezentati de companii mari care
s-ar putea sa nu migreze la Vista inainte de 2007 sau 2008.

Departamentele IT ale companiilor s-ar putea sa nu aiba bugete in 2006 pentru o tranzitie la Vista, este de parere Enderle.

OŽDonnell spune ca anuntul disponibilitatii versiunii volume-license in 2006 este un scenariu de salvare a aparentelor, care i-a permis companiei sa isi tina promisiunea facuta de a lansa Vista la sfarsitul acestui an.

Insa sezonul sarbatorilor de iarna este de departe cel mai bun trimestru pentru vanzarea de tehnologie, iar OŽDonnell considera ca amanarea Vista este o veste proasta pentru vanzatori, care au contat pe noul sistem de operare pentru a-si creste vanzarile.

Allchin a declarat ca Microsoft a decis sa amane lansarea versiunilor pentru consumatori ale Vista pentru a respecta cererile pietei pentru un produs solid si pentru a pastra acelasi nivel al concurentei pentru toti clientii sai producatori de PC-uri. Enderle crde ca Microsoft ar fi putut pune la dispozitia vanzatorilor directi, precum Dell, versiunile consumer la sfarsitul 2006, dar a hotarat sa nu faca acest lucru pentru a nu le oferi un avantaj neloial in fata concurentilor precum Hewlett-Packard, care au nevoie de mai mult timp pentru a pune in vanzare PC-uri Vista.