Joia trecuta se lansa oficial in tara noastra primul serviciu de televiziune digitala prin satelit. Nici nu s-au incheiat bine festivitatile, ca intr-o publicatie israeliana aparea un articol despre doua companii care vor sa investeasca la noi 10 milioane de dolari. Asta dupa o incercare esuata de investitie in Israel, intr-o companie de telecomunicatii prin satelit.

Potrivit Globes online, companiile Elran si Miloumor vor investi cate 5 milioane de dolari fiecare intr-o noua companie, pentru a intra pe piata romaneasca de televiziune prin satelit (tehnologia se numeste DBS multi channel television). Ca o alternativa la crearea unei companii noi, cele doua companii se gandesc si la posibilitatea de a achizitiona 90% dintr-o companie romaneasca deja intrata pe piata. Deocamdata, cele trei parti negociaza, scrie publicatia israeliana.

INTERESE.

De altfel, compania Miloumor nu este deloc straina de piata romaneasca. Ea este controlata de omul de afaceri Fredi Robinson, cunoscut la noi pentru legaturile deosebit de stranse cu Eurom Bank, urmasa a Dacia Felix si povestea incalcita a postului Tele7abc.

Citeste si:

Potrivit unui raport kmarket.ro, in tara noastra, grupul controlat de Fredi Robinson detinea la sfarsitul anului trecut societati in domeniul financiar (prin Kolal BV detine 89,58% din actiunile Eurom Bank, impreuna cu un alt om de afaceri isrealian, Yigal Zilkha), domeniul industrial (cariere de marmura, cherestea) si cazinouri. De asemenea, Fredi Robinson a preluat de la Marcel Avram postul de Televizune Tele7abc.

ALTERNATIVA.

Sistemul de transmisie a programelor TV bazat pe tehnologia digital DirectToHome (DTH) a fost lansat la noi de RCS. Este vorba de o conexiune TV digitala direct prin satelit. Accesarea serviciului se face prin instalarea unei antene de satelit, un decodor (set top box) si un smart card.

Serviciul schimba datele problemei pe piata, pentru ca intra in competitie directa cu toti ceilalti furnizori de televiziune prin cablu si are acces in zonele slab populate. Pana acum, teritoriul era impartit intre companiile de cablu, date fiind cheltuielile mari si beneficiile reduse ale celor care ar fi incercat sa patrunda intr-o zona "controlata" de concurenta.