Meg Whitman, CEO HP, a urcat pe scena in fata a peste 10.000 de clienti, parteneri si oameni de afaceri, in cadrul celei mai mari intalniri anuale a companiei de IT. Ceea ce a transmis Whitman a fost incurajator pentru industrie dar, de cealalta parte, lipsit de proportii si de o "lansare cheie".
In urma cu un an, pe aceeasi scena din Las Vegas, o mai putin experimentata Meg Whitman, numita in functie de doar cateva luni, anunta schimbari majore in cadrul HP, companie ce s-a confruntat in ultimii ani cu aspre critici din partea investitorilor dar si cu nemultumiri interne. Recent, compania a anuntat ca va disponibiliza cateva mii de angajati si ecourile acestui anunt nu s-au stins.



Whitman a folosit in discursul sau, urmarit de la fata locului de wall-street.ro, singurul cotidian de afaceri romanesc prezent la evenimentul din Las Vegas, cuvintele "sinergie" si "servicii" extrem de mult, punctand in nenumarate randuri dorinta companiei de a fi abordata de clienti din orice industrie, pentru a gasi solutii comune pentru problemele lor.



"Am ascultat de clienti mai mult ca niciodata si HP pune accent din ce in ce mai mult pe inventivitate si creativitate, revenind la ADN-ul care ne-a ridicat de-a lungul timpului. HP investeste mai mult ca niciodata in dezvoltare si cercetare", spune, increzatoare, Meg Whitman.

Whitman a punctat faptul ca HP este singura companie din industrie care poate oferi orice fel de serviciu IT, precum si din ce in ce mai pretuita consultanta, oricarui client, indiferent de dimensiuni.



Cloud-ul, mobilitatea, big data, serviciile convergente si securitatea sunt termenii pe care, timp de cateva zile, toti oficialii HP ii rostesc neintrerupt in capitala mondiala a jocurilor de noroc. Si Meg Whitman, CEO-ul companiei, nu face exceptie.

"Companiile nu-si mai pot permite noua luni sa realizeze o aplicatie si inca pe atata sa o puna in functiune corect. Exista presiuni mari in aceasta industrie, si le simtim si noi. Lucrurile se intampla peste noapte, si HP este aici pentru a oferi sprijin de la A la Z. Marimea afacerii si puterea financiara nu mai sunt praguri importante", spune Whitman, subliniind astfel importanta in crestere a IMM-urilor in business-ul HP.

Alaturi de Google, compania a anuntat lansarea unui program sub umbrela Google Apps. HP a devenit reseller de aplicatii Google, introducand instrumente de management in produsele companiei. HP faciliteaza astfel setarea si mentinerea corecta a hardware-ului in IMM-uri.

Anuntul, "strecurat" de Whitman intre multitudinea de declaratii de marketing si vanzari ce au ca scop persuasiunea viitorilor clienti ai companiei, reprezinta cel mai recent pas de apropiere a HP de Google. Este interesant faptul ca Microsoft, de cealalta parte, si-a construit si ea propriul hardware, Surface, si colaboreaza activ cu concurentul HP, Dell. Miscarea vine si pe fondul asocierii din ce in ce mai puternice dintre HP si sistemul de operare Android, detinut de Google.

Promovarea noului mod de a face business al companiei HP, in cloud, prin servicii convergente si luand in calcul mobilitatea, fac sens cu atat mai mult cu cat companiai americana, cu prezenta puternica si in Romania, este lider de piata pe trei segmente ce scad - PC-uri, printing si servere enterprise. Si, desi provocarile par sa fie chiar mai mari decat in trecut, Whitman si conducerea companiei par sa fi gasit solutii satisfacatoare.



Whitman a spus ca 2013 este anul in care "se repara si reconstruieste" compania, prin inovatii, servicii noi si restructurare a operatiunilor. Investitorii par sa se fi linistit si chiar sa fie multumiti de progresele gigantului american - valoarea actiunilor a crescut cu cira 14%, de la an la an, iar solutiile de servere convergente, ePrinting, stocare in cloud, tablete si laptop-uri hibrid au captat atentia audientei.

Whitman a prezentat mai multi clienti ce au apelat la noile servicii ale companiei. Printre ele, se numara Nationwide, companie majora de asigurari in State, United Airlines, companie de transport aerian ce "profita" de noi servere HP si de noi sisteme de urmarire a clientilor dar si Nascar, care, profitand de segmentul de Big Data al HP a reusit sa isi creasca veniturile ca urmare a urmaririi mai clare a fanilor curselor de masini si servirea lor cu informatii relevante.

"Oferirea de date in timp real este extrem de importanta si in cativa ani se va ajunge la acest lucru. HP a reusit sa bifeze tot ce era de rezolvat: avem cash flow pozitiv si ne-am stabilizat business-ul. Am inovat si inovam, avem cea mai vasta gama de servicii si produse de pe piata. Am facut progrese remarcabile si scopul nostru ramane sa privim in viitor, pentru clientii nostri", sune CEO-ul HP.

wall-street.ro a discutat cu mai multi oficiali ai companiei de tehnologie, urmand sa publice in viitorul apropiat interviuri exclusive cu acestea. Interviurile vor avea ca puncte centrale sectorul IMM-urilor si posibile solutii, printing-ul si viitorul acestuia, noi modalitati de a stoca date, dar si dificultati ale industriei de IT, un segment extrem de dinamic unde, fara indoiala, regulile jocului nu mai sunt deloc aceleasi cu cele de acum putini ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri