“Microcreditarea ar putea fi un motor de crestere al vanzarilor, ceea ce ar putea aduce o evolutie cuprinsa intre 10-30% a pietei electroIT”, a precizat Lucian Radulescu (foto), country head in cadrul unui eveniment cu presa.

El a mai spus ca, daca institutiile financiar-bancare ar debloca creditarile sau daca le-ar acorda mai usor, vanzarile ar putea avea un ritm accelerat de crestere, piata urmand sa atinga din nou varfuri inregistrate inainte de 2008.

Conform GfK, piata electroIT din Romania s-a ridicat anul trecut la 1,4 miliarde de euro. O posibila crestere a pietei de profil ca urmare a relaxarii creditarii ar putea ajunge la o valoare de pana la 1,8 miliarde de euro, conform calculelor wall-street.ro.

Piata de retail din Romania a avut extrem de mult de suferit in 2009, imediat dupa instalarea crizei, cand bancile si institutiile de creditare au redus la maximum programele de stimulare a cumparaturilor.

O alta cauza care a dus la o scadere a vanzarilor a fost reprezentata doar de puterea de cumparare mai mica, cheltuiala medie pe cap de locuitor pentru produse electroIT fiind de 50 de euro pe an in Romania, in 2009, comparativ cu 300 de euro, cat a fost in alte state dinEuropa Centrala.

Radulescu a precizat ca piata ar putea continua sa scada si in a doua parte a anului in volum, dar ca valoare ar putea inregistra cresteri, ca urmare a apetitului tot mai mare pentru produsele premium, dedicate mediului de business.

Sony a prezentat in cadrul unei conferinte de presa si noua gama de ultrabook-uri. Din aceasta categorie fac parte Sony Vaio Pro si Sony Vaio Duo de 13 inch, doua modele de varf, echipate cu cele mai noi tehnologii de pe piata.

Citeste si:

Reprezentantii companiei se asteapta ca pana la finalul anului sa vanda pana la 900 de unitati din noua gama, estimand un volum mai mare de vanzari in perioada sarbatorilor de Craciun. Pentru intregul an compania se asteapta sa vanda circa 1.500 de ultrabook-uri si un total de peste 25.000 de echipamente portabile.

Noile produse lansate e vor fi diponibile in Romania in doua saptamani.

Reprezentantul companiei a subliniat ca vanzarile online au cunoscut o evolutie spectaculoasa in business-ul Sony din ultimii ani, pentru 2013 estimand o pondere de circa 20%, peste media europeana de 15%.

Sony estimeaza pentru acest an o evolutie venita in special pe segmentul vanzarii de televizoare, gama de echipamente 4K fiind unul dintre principalele motoare de crestere, in timp ce diviziile de foto/video sau portabile vor stagna.

“Ne asteptam la o evolutie de circa 20% a vanzarii gamei de televizoare pentru acest an”, a completat Lucian Radulescu.