“Ne-am propus sa vindem cateva mii de unitati pana la finalului anului, tintind pentru 2013 o cota de piata de 13% pe segmentul foto intr-o piata care se ridica la un total de peste 280.000 de unitati”, a declarat Lucian Radulescu (foto), country manager Sony pentru Romania, Moldova si Bulgaria.

Potrivit acestuia, piata de aparate foto este dominata de segmentul compactelor (80%), fiind urmat de DSLR-uri (11%) si gama mirrorless (cca. 1%).

“Ne asteptam ca in acest an gama mirrorless sa cunoasca o evolutie de cel putin 30% in vanzari fata de anul trecut si ma astept ca in perioada urmatoare camerele foto din aceasta categorie sa ia locul DSLR-urilor entry-level”, a precizat Radulescu pentru wall-street.ro.

Seful Sony Romania spune ca piata aparatelor foto compacte, estimata la aproximativ 250.000 de unitati, a cunoscut o scadere in ultimul an de circa 10%, pierderea fiind determinata de aparitia pe piata a smartphone-urilor cu capabilitati diverse de fotografiere si filmare video.
El a precizat ca ponderea aparatelor tip bridge (super-zoom) se ridica la 25% din segmentul compactelor.

“Intreaga piata sufera, vanzarile merg bine o luna, apoi doua scad mult. Este o piata polarizata, unde impactul este dat de produsele entry-level. Segmentul compactelor a avut mult de suferit in ultimii doi ani ca urmare a lansarii pe piata a smartphone-urilor cu capabilitati ridicate de fotografiere si filmare”, a mai spus Lucian Radulescu.

Citeste si:

Potrivit acestuia costul mediu pe care il plateste un roman pe un aparat de fotografiat se situeaza intre 700-800 de lei, un calcul aproximativ aratand ca valoarea medie a pietei de aparate de fotografiat se ridica la circa 44 de milioane de euro.

Intrebat de wall-street.ro la cat se ridica in prezent vanzarile Sony de aparate foto in online, seful Sony a spus ca peste 20% “si in crestere” este dat de vanzarile pe Internet in timp ce ponderea vanzarilor din retail se ridica la circa 80%.

Radulescu a mai declarat ca in prezent piata este dominata categoric de rivalii japonezi de la Nikon, cu o cota de piata ce depaseste 40%, urmata de Canon (15%) si imediat, la mica distanta, Sony.

Pe aceeasi piata mai sunt prezenti si japonezii de la Olympus, Panasonic sau Fujifilm.

Sony a lansat pe piata locala noua gama de compacte, cu preturi ce pornesc de la 1.400 de lei si ajung la 2.200 de lei. Compania japoneza a prezentat aparatele foto HX50, WX300 si HX300V, flagship-ul” japonezilor pe segmentul de camere foto “super-zoom”.