Cornel Baloleanu va fi speaker alaturi de reprezentantii altor magazine online la ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov. El va prezenta un studiu despre satisfactia clientilor de magazine online.

Managerul este implicat de peste zece ani in domeniul tehnologiei, in aceasta perioada lucrand cu companii din Romania, dar si din Australia sau Statele Unite. In 2012 s-a alaturat PayU Romania, initital ocupand functia de specialist ecommerce, iar ulterior cea de manager pentru produs si implementare.

Intre 2004 si 2012 a avut propria companie de dezvoltare de aplicatii web (Web Studio Company), simultan colaborand cu firme de dezvoltare de aplicatii din Statele Unite (Atlanta si New Jersey), dar si cu magazine online din Australia.

“Piata de comert online din SUA este una extrem de diferita si imi aduc prima data cand am incercat sa explic conceptul de plata ramburs unui client. Un concept central al pietei noastre precum ideea de a comanda online dar a plati curierului este aproape ceva de neconceput pentru o persoana din Marea Britanie sau din SUA. Din pacate insa, in continuare pe plan local vedem mai mult un proces de comanda online si mai putin unul de cumparatura online”, afirma managerul.

Doar un milion de romani platesc online

In Romania, sunt in jur de 2,5 milioane de oameni care comanda online, dintre acestia doar un milion platind pe internet, conform unor date Daedalus Online si PayU Romania.

De asemenea, specialistii in domeniu afirma ca pana in 2020, experienta oferita clientilor finali va fi principalul diferentiator de brand.

Citeste si:

“Experienta utilizatorului, nu serviciile sau pretul produselor! In ultimii ani insa, focusul pe client incepe sa fie din ce in ce mai vizibil si pe plan local iar odata cu cresterea gradului de incredere al oamenilor in comertul electronic vom vedea si o crestere a pietei”, afirma Cornel Baloleanu.

El adauga ca un alt differentiator intre domeniul comertului electronic din SUA si cel romanesc reprezinta dorinta de a inova.

“In top 5 al companiilor inovative in 2013 (realizat de Fast Company) gasim atat Amazon.com sau Fab.com (ecommerce) cat si Square (payments). Foarte important aici este dorinta a inova cu adevarat, nu de a face compromisuri pentru castiguri pe termen scurt”, spune oficialul PayU.

In prezent PayU Romania lucreaza cu peste 3000 de magazine online, majoritatea provenind din industria serviciilor si din retail.