Unul dintre exemple poate fi noul sedan de lux 2015 Genesis al Hyundai Motor, plin de semiconductori care comanda totul, de la franele automate si senzorii de mentinere a directiei si pana la detectarea punctelor moarte de vizibilitate. Alte cipuri permit deschiderea portbagajului daca detecteaza ca proprietarul are mainile ocupate si masurarea nivelului de dioxid de carbon, pentru a decide daca interiorul masinii are nevoie de aer proaspat.

Modelul Genesis reprezinta prim-planul industriei automobilelor inteligente, dar putine cipuri, din miile de semiconductori ai vehiculului, sunt furnizate de Intel. Qualcomm si Nvidia nici macar nu se afla pe lista furnizorilor.

In schimb, majoritatea componentelor electronice sunt livrate de furnizori consacrati pe acest segment, precum Freescale Semiconductor, Renesas Electronics si STMicroelectronics, care au experienta dovedita in industria auto. "Produsele noastre trebuie sa fucntioneze din prima. Nu putem spune opa, nu am facut asta bine", a declarat Mike O’Brien, vicepresedinte, in SUA, pentru planificarea productiei la Hyundai.

Genesis ilustreaza obstacolele cu care se confrunta Intel, Qualcomm si Nvidia, ale caror cipuri domina industria PC-urilor si telefoanelor, in incercarile de a patrunde pe o posibila piata profitabila, unde automobilele sunt dotate cu tot mai mult cu sisteme IT si de comunicatie complexe, in timp ce vehiculele autonome sunt pe cale sa devina realitate, scrie Mediafax.

Potrivit companiei de analiza a pietei IHS, piata cipurilor auto ar putea creste in acest an cu 6,1%, la 27,9 miliarde de dolari. Pe aceasta piata, vanzarile de cipuri destinate sistemelor de conducere automata vor avansa in medie cu 13% pe an, pana in 2020.

Chiar daca sistemele prolifereaza si dezvoltatorii de softuri precum Google lanseaza planuri pentru sisteme de conectare si harti, producatorii auto sunt reticenti sa apeleze la producatorii de cipuri a caror eficienta nu este dovedita, din cauza faptului ca produsele lor trebuie sa respecte condictii stricte referitoare la siguranta. Cand un computer se defecteaza, utilizatorul ar putea pierde niste date, dar daca o masina se defecteaza, oamenii ar putea fi raniti.

Citeste si:

In cazul vehiculelor, cipurile trebuie sa reziste la temperaturi de -40 de grade Celsius si pana la 160 de grade Celsius. De asemenea, aceste cipuri trebuie sa fie la dispozitia producatorilor auto pana la 30 de ani si sa aiba o rata zero de eroare, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers.

In cazul cipurilor pentru computere, cipurile trebuie sa reziste un an si sa nu dea erori mai mult de 10% din timp.In cazul serviciilor wireless, Qualcomm a castigat numeroase comenzi pentru includerea celor mai performante modemuri la masini, anticipand ca pana in 2017 pana la 60% din automobile vor avea conexiune mobila.

"Totul vine prin tehnologie cloud. Altfel, ar fi nevoie de o cantitate uriasa de date care sa fie stocata in portbagajul masinilor", a declarat Kanwalinder Singh, vicepresedintele Qualcomm.Audi si alti producatori auto folosesc in prezent serviciile Qualcomm si Nvidia pentru conectarea vehiculelor la Internet, modele Audi fiind dotate cu peste 6.000 de semiconductori.

Dintre Intel, Qualcomm si Nvidia, numai Nvidia a reusit sa se dezvolte suficient de mult in domeniul auto pentru a avea o contributie perceptibila la venituri.Intel a anuntat ca a adaugat la clientii sai BMW, Hyundai si Infiniti, iar in aceasta luna a dezvaluit si un parteneriat cu Ford Motor in domeniul cercetarii, pentru noi aplicatii destinate masinilor conectate la Internet.

Totusi, Intel mai are mult pentru a creste contributia acestui segment la veniturile anuale ale grupului, de 50 de miliarde de dolari. In 2013, Intel a obtinut pe segmentul auto venituri de 1 milion de dolari, in crestere cu 65% fata de anul precedent.