Pentru Romania, Xiaomi poate nu spune mare lucru, insa cunoscatorii mai mult ca sigur sunt la curent cu cine este producatorul de origine chineza, ce face si mai ales sunt curiosi sa stie cum de a devenit brusc unul dintre cei mai ravniti producatori de telefoane la nivel global. Brandul chinezesc de telefoane mobile este comercializat in acest moment de cativa retaileri online de pe plan local, printre care si eMAG, insa povestea din spatele brandului este cu atat mai interesanta cu cat Xiaomi detine deja suprematia pe piata chineza de telefoane si este in topul celor mai mari vendori la nivel global.

Povestea Xiaomi a inceput (oficial) in primavara anului 2010, deci practic in urma cu aproximativ cinci ani, fiind mai mult o “ambitie” a antreprenorului de origine chineza Lei Jun si a altor sapte parteneri de a crea un brand accesibil, care sa deserveasca local decat global. Insa piata a dictat, iar Xiaomi a fost pe val, reusind ca in momentul de fata sa atinga venituri de peste 12 miliarde de dolari cu circa 5.000 de angajati. Conform datelor IDC, Xiaomi a fost la finalul lui 2014 al treilea cel mai mare producator de smartphone-uri – dupa Samsung si Apple, fiind urmat de concurentii chinezi de la Lenovo si de LG, care s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5 in top.

In luna august a lui 2010, Xiaomi a lansat prima interfata bazata pe sistemul de operare Android al Google – MIUI, pentru ca un an mai tarziu, compania sa lanseze pe piata modelul Xiaomi Mi1, un smartphone care a reusit ca in primele 30 de ore de la lansare sa primeasca nu mai putin de 300.000 de precomenzi. Intrucat telefonul s-a bazat pe un succes neasteptat, Xiaomi a reusit sa incheie un parteneriat cu operatorul de telefonie China Unicom, prin intermediul caruia modelul lansat era oferit la un pret foarte convenabil la un contract pe doi sau trei ani.

Tot un an mai tarziu, in august 2012, Xiaomi anunta modelul Mi2, telefon echipat cu un procesor performant cu patru nuclee, cu 2 GB RAM si o placa grafica performanta, grupul anuntand ca a reusit ca intr-un an sa vanda nu mai putin de 10 milioane de unitati. Dupa succesul Mi2, in septembrie 2013, Xiaomi a lansat Mi3, un nou telefon varf de gama care a reusit sa duca grupul chinez pe pozitia a cincea a celor mai mari producatori de telefoane din China, cu peste 18 milioane de terminale vandute. Tot in 2013 compania a anuntat planurile de a-si deschide si primul magazin fizic in Beijing si astfel a inceput intensificarea vanzarilor si a brandului pe piata asiatica.

In 2014 compania Xiaomi si-a anuntat planurile de a-si extinde prezenta si in regiune deschizand birouri si in Singapore si astfel anul a coincis si cu extinderea la nivel global, brandul reusind sa se impuna pe mai multe piete aflate in plina dezvoltare pe zona de consum. Si tot in 2014 compania a lansat si prima tableta sub brand propriu.

Xiaomi detroneaza Samsung in China, piata de peste 400 mil. terminale vandute doar anul trecut

Xiaomi, unul dintre cele mai noi nume pe scena producatorilor de smartphone-uri la nivel global, companie infiintata in urma cu cinci ani, a devenit intr-un timp record cel mai mare producator de dispozitive mobile de pe piata din China, reusind ca in 2014 sa-si asigure o cota de piata de peste 12%.

China a devenit cea mai mare piata de smartphone-uri la nivel global, cu peste 420 de milioane de terminale vandute in 2014, conform datelor IDC, unde Xiaomi a reusit sa-si adjudece o cota de piata de 12,5%, in crestere cu peste 180% fata de anul 2013, luand astfel fata rivalilor de la Samsung, care au coborat pe pozitia secunda, cu o cota de piata de 12,1%, in scadere fata de 18,7% cat detineau in urma cu un an.

Modelul de business al Xiaomi: ce a adus succesul chinezilor

Pe segmentul smartphone-urilor, Xiaomi a adoptat o strategie care s-a dovedit castigatoare. Spre deosebire de rivalii de la Samsung sau Apple, Lei Jun, CEO-ul Xioami, sustine ca grupul face eforturi ca pretul de vanzare al telefoanelor sa fie apropiat de cel de productie, astfel ca marjele de profit au fost reduse in detrimentul volumelor. Mai mult, durata de viata a unui model a fost stabilita la 18 luni, spre deosebire de numai sase – asa cum este cazul Samsung.

Citeste si:

Cel mai nou varf de gama al companiei, Xiaomi Mi4, a reusit sa se impuna rapid pe piata. Mai mult decat atat si modelele de telefoane tip phablet s-au impus usor pe piata si au facut ca producatorul chinez sa ajunga in topul celor mai mari producatori de telefoane la nivel global, devansand cu usurinta rivali precum Lenovo sau LG.

Citeste mai multe si despre Mi Note, smartphone-ul care ameninta suprematia iPhone 6 Plus.

Xiaomi Mi Note, smartphone-ul care ameninta iPhone 6 Plus si Note 4

Xiaomi Mi Note, smartphone-ul care ameninta iPhone 6 Plus si Note 4

Ce spun utilizatorii din Romania despre experienta cu Xiaomi

La nivel local sunt cateva magazine care ofera modele ale producatorului chinez spre vanzare, unul dintre acestea fiind si eMAG, cel mai mare retailer online la nivel local. Retailerul comercializeaza mai multe modele ale producatorului de origine chineza, insa cele mai laudate si apreciate raman varfurile de gama Xiaomi Mi3 si Xiaomi M4.

In cazul Xiaomi Mi3, toate cele 9 comentarii primite au fost notate cu punctaj maxim, utilizatorii sustinand ca este un telefon care merita toti banii, pretul dispozitivului situandu-se in jurul a 1.200 de lei. Potrivit acestora, bateria tine mult mai mult decat cea de pe Samsung Galaxy S4, toate aplicatiile merg perfect pe terminal, iar acestia sustin ca “cei interesati ar trebui sa isi revizuiasca parerea despre produsele chinezesti”.

Pe langa eMAG, MarketOnline vinde Mi3 la un pret de circa 1.200 de lei.

Tot un smartphone laudat si cautat este si Xiaomi Mi4, terminal care are un pret foarte bun la eMAG, de numai 1.600 de lei pentru un dispozitiv cu un ecran de 5 inch, 3GB memorie RAM cu ecran Full HD si camera foto de 13 MP.

Cand vine vorba de smartphone-uri chinezesti care au invadat piata locala va puteti uita si la modelul One Plus One, un terminal mobil extem de laudat in randul utilizatorilor, care are un pret de circa 1.700 de lei in magazine.