Flanco a raportat in anul 2014 o crestere de 8% a afacerilor comparativ cu anul precedent, in timp ce profitul net a cunoscut o crestere de peste 60%, la 2,2 milioane de lei (circa 0,5 mil. euro).

"Anul 2014 a fost un an bun. Traversam o perioada in care piata de profil creste, in care increderea consumatorului in economie creste, de asemenea . Inca nu vedem evolutiile cu care eram obisnuiti in urma cu cinci ani, dar rezultatele si trendul ne bucura. Observam insa ca increderea consumatorilor in consum a crescut, atat la nivel european, cat, mai ales in Romania. Tara noastra a inregistrat la nivelul anului trecut o evolutie a consumului usor peste media europeana. Situatia macro s-a imbunatatit, rata somajului s-a stabilizat, iar siguranta locului de munca are astazi mai multa certitudine - ceea ce cu siguranta se regaseste in consum", a declarat Dragos Sirbu (foto mai jos), CEO al Flanco Retail.

Pentru Flanco, 2014 a fost un an marcat de o serie de evenimente care s-au regasit in evolutia companiei pe piata, grupul in actionariatul caruia se afla Iulian Stanciu, omul din spatele eMAG sau al distribuitorului NOD (Network One Distribution, cunoscut anterior si ca Asesoft Distribution). Compania a deschis in 2014 9 noi magazine, a relocat doua spatii comerciale, a extins un magazin, dar a fost nevoita sa puna lacatul si pe alte doua magazine, din nevoia de a-si eficientiza costurile.

Potrivit datelor companiei, Black Friday 2014 a fost cea mai performanta campanie de vanzari derulata de grup pana in prezent, fiind primul eveniment desfasurat pe platforma online de catre Flanco. Astfel, retailerul a raportat o crestere de 36% a vanzarilor cu ocazia campaniei de reduceri, care au generat un trafic in magazine de peste 2,5 milioane de vizitatori.

dragos sirbu, ceo flanco

Planurile Flanco in 2015: plus 12% la afaceri, investitii de peste 10 mil. lei si produse marca proprie

Daca la nivelul anului trecut investitiile in dezvoltarea retelei si a programelor interne s-au ridicat la circa 8 milioane de lei (cca. 1,8 mil. euro), pentru acest an compania planuieste sa aloce investitii de peste 10 milioane de lei, cea mai mare parte fiind directionata catre dezvoltarea de noi spatii comerciale, precum si investitii in personal si training-uri.

"Avem bugetate patru noi deschideri de magazine: unul in Coresi (Brasov), Mega Mall (Bucuresti), Tulcea, precum si unul in Slatina. Din totalul de 10 milioane de euro cat avem alocat investitiilor in acest an, 6 milioane de lei vor merge catre procesul de expansiune al magazinelor, 3 milioane catre implementarea de noi tehnologii si aproximativ un milion de euro in personal", a mai spus Dragos Sirbu.

Citeste si:

In ceea ce priveste evolutia business-ului, CEO-ul Flanco Retail a subliniat faptul ca asteptarile companiei sunt in ritm cu evolutia pietei. "Ne asteptam la o crestere a afacerilor cuprinsa intre 10-12%, similara cu evolutia din piata. Vrem de asemenea sa ramanem profitabili, asta pentru ca experienta din trecut ne-a invatat. Avantajul nostru este ca avem un actionariat rabdator si cointeresat de valoarea viitoare", a mai spus Sirbu.

In opinia sefului Flanco, 2015 va fi un an cu potential ridicat in ceea ce priveste piata de profil. "Gradul de echipare al locuintelor nu este foarte ridicat, si tocmai de aceea romanii vor avea nevoie de tehnologie in case. Ne asteptam ca piata smartphone-urilor sa aiba un ritm sustinut de crestere. In plus, si segmentul de televizoare poate aduce vesti bune in acest an, mai ales datorita procesului de digitalizare a semnalului terestru prin cablu, care de la jumatatea anului va putea fi receptionat doar pe anumite echipamente mai noi".

Mai mult, Flanco planuieste ca in acest an sa introduca in portofoliu si o serie de produse marca proprie. "Brandul propriu inca se construieste. Vrem sa dezvoltam un brand la preturi mai bune decat ce este acum in piata. In luna iunie vom popula magazinele cu noua marca. Vrem sa intram cu marca proprie inclusiv in zona telecom", a declarat Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail, fara a dezvalui numele brandului, acesta fiind in curs de inregistrare.

El a aratat ca produsele vor fi fabricate prin colaborari cu producatori din China si Turcia si estimeaza ca acestea vor ajunge sa detina 10-15% din cifra de afaceri a companiei in urmatorii trei ani.

Potrivit datelor GfK, piata totala electroIT a depasit anul trecut, pentru prima data dupa anul 2008, pragul de 2 miliarde de euro, in valoare, lucru venit mai ales pe fondul inlocuirii echipamentelor vechi.

Comertul online, circa 14% din totalul vanzarilor Flanco

Conform datelor furnizate de companie, ponderea vanzarilor online in cadrul Flanco Retail a crescut constant de la un an la altul, astfel ca la nivelul anului trecut acesta se ridica la circa 14% din totalul vanzarilor. Pentru 2015, insa, focusul companiei se va centra pe dezvoltarea mediului de vanzari online, iar asteptarile sunt ca ponderea in vanzari sa depaseasca 17% din total, echivalentul a circa 29-30 de milioane de euro.

Flanco este al doilea cel mai mare retailer specializat pe segmentul electroIT la nivel local, pe o piata pe care mai rivalizeaza cu grupul Altex (Altex + Media Galaxy), dar si cu Domo.