"Mai mult ca niciodata, strategia grupului pe urmatorii cinci ani o reprezinta axarea pe client - incercam sa ne diferentiem prin experienta oferita lor". Mai explicit si pragmatic, noile magazine vor accelera procesul de solutionare ale cererilor clientilor, prin recunoasterea acestora si a istoricului lor cand intra in magazin, printr-un "birou expres" unde sunt rezolvate cererile de scurta durata (schimbarea unui SIM, intrebari punctuale cu timp de raspuns de maxim cinci minute etc.) dar si, in general, a unei organizari mai clare - sustine operatorul -, a magazinului.

"Am inceput din Cluj intrucat magazinul de pe B-dul 21 Decembrie este cel mai tranzitat din cadrul Orange Romania", a subliniat Jean-Francois Fallacher, CEO al Orange Romania. "Este un test realizat de tot Grupul si, in functie de rezultate, vom extinde numarul de magazine reinventate - anul acesta, cel mai probabil, si in Bucuresti". La Cluj, operatorul are circa 1.500 de angajati precum si unul dintre cele mai importante data centere din tara.

Digitalul ia locul hartiei

„In noul Orange shop digitalul ia locul hartiei. Clientii primesc bon de ordine direct prin sms, pot urmari ofertele pe 18 ecrane interioare si pe un videowall, precum si pe telefoanele si tabletele expuse, iar contractele se semneaza in format electronic. O alta noutate este masa digitala, la care, cu ajutorul unui reprezentant de vanzari, clientii persoane fizice isi pot configura propriul abonament, alegand serviciile si resursele pe care le considera potrivite. Clientii persoane juridice au zone special amenajate in care pot discuta cu reprezentanti de vanzari dedicati despre solutii personalizate pentru afacerile lor”, mai spun oficialii companiei.

La Orange shop, clienti pot testa un numar de peste 600 de accesorii, peste 50 de gadgeturi wearable de la Samsung, Sony, LG, Fitbit, Jawbone, Withings, Mio, iHealth si MyKronoz, cele mai noi casti Samsung, Marshall, Frends, Sony, Parrot, Beats, precum si boxe Logitech, Sony si Samsung.

Al zecelea Orange Care

Tot in magazinul din Cluj, Orange a implementat si serviciul Orange Care (al zecelea din tara), la care clientii pot aduce terminalele cu probleme si sunt, in 70% din cazuri, rezolvate pe loc. In cadrul magazinelor Orange Care sunt aduse anual 40.000 de telefoane.

Citeste si:

„In medie, magazinul din Cluj-Napoca atrage 1.200 de vizitatori pe zi. Odata cu trecerea la noul concept, numarul vizitatorilor va creste cu circa 20%-30%. Mai important este insa ca ne vom apropia mai mult de ei, vom oferi servicii mai bune, mai rapid”, mai spune Fallacher. Investitia, desi mai mare decat in amenajarea unui magazin traditional, va fi insa profitabila pe termen mediu.Magazinul are 17 angajati, fata de cel anterior care avea doar 11, suprafata fiindu-i marita cu 30%, pana la 325 metri patrati.

Dupa Romania, „tara pilot”pentru noul concept, vor urma implementari de smart shop-uri in Franta, Spania, Polonia, urmand a trece la noul „look” circa 600 de magazine, pana in 2020.

Ramane de vazut cum vor reactiona la aceasta strategie si principalii concurenti ai Orange, Telekom Romania, Vodafone dar si RCS&RDS si UPC.