Pasionat de tehnologie si mai ales de dispozitivele mobile, Bodgan Costache (44 ani) este unul dintre managerii "scoliti" la Connex (actualul Vodafone), unde vreme de mai bine de 10 ani a invatat ce inseamna relatia cu produsul, dar mai ales cu clientii.

Bodgan Costache (foto) este absolvent al Politehnicii din Bucuresti, iar inca din vremea studentiei s-a angajat in cadrul Connex, pe atunci cel mai mare operator de telefonie mobila la nivel local, unde, a trecut, in cei 10 ani, prin mai multe departamente, de la achizitii, la vanzari.

"A fost o perioada interesanta", isi aminteste Costache, precizand ca foarte multi lideri au plecat din scoala de telefonie mobila. "Acolo am invatat, m-am format. A fost o perioada de invatare masiva", a mai spus managerul.

Dupa o perioada in care a acumulat suficiente cunostiinte legate de industria telecom, Bodgan Costache a inceput sa lucreze pentru o companie de recrutare, insa in urma cu ceva mai bine de un an de zile a acceptat provocarea de a reveni la domeniul care i-a placut cel mai mult, oferindu-i-se oportunitatea de a manageria intrarea pe piata locala a iCentre, unul dintre cei mai importanti Apple Premium Reselleri din regiune.

iCentre: Ce este un Apple Premium Reseller si ce putere are brandul pentru un astfel de business

Apple a intrat in Romania in urma cu peste 10 ani, inceputurile companiei americane pe plan local fiind destul de timide. Daca in trecut pentru a avea acces la un produs lansat de compania din Cupertino trebuia sa apelezi la o cunostinta din strainatate, astazi lucrurile s-au schimbat destul de mult, Romania fiind un important jucator si o piata cu un potential foarte ridicat de dezvoltare in urmatorii nai,

"In ultimii doi ani Apple a intrat in cel mai agresiv mod pe piata si a inteles dorinta romanilor de a lucra un dispozitiv produs de compania americana. Cumparatorul roman de produse Apple este in primul rand un cumparator foarte educat, care stie foarte bine caracteristicile si s-a informat mult mai in amanunt despre produsele comercializate. (...) Avantajul unui Apple Premium Reseller este ca un client beneficiaza in primul rand de experienta unui expert in domeniu, instruit chiar de catre compania americana. Angajatii unui Apple Premium Reseller beneficiaza de training-uri trimestrial alaturi de experti Apple, ceea ce face ca informatiile si sfaturile primite sa vina in sprijinul clientilor", a aratat Bodgan Costache.

Potrivit managerului iCentre, un Apple Premium Reseller iti ofera posibilitea de a testa cele mai noi produse ale companiei americane, iar principala atractie o reprezinta copiii, care vin in numar foarte mare din dorinta de a butona cele mai noi produse Apple.

Concurenta cu magazinele online: o piedica sau un avantaj?

Piata cumparaturilor online inca nu a ajuns la potentialul real pe care il poate avea in Romania, a mai spus seful iCentre. "Multa lume inca face achizitii din magazine. Piata de online si mobile in online este inca tanara in Romania. Spre deosebire de un magazin online, un Apple Premium Reseller inlesneste clientilor o experienta cat mai placuta. Utilizatorii au ocazia sa testeze produsele inainte de decizia de achizitie. Ulterior consultantul poarta o discutie in amanunt cu potentialul cumparator oferind o solutie completa asupra nevoilor clientului respectiv. Totodata, clientul afla ca vorbeste cu un expert, la care se poate intoarce oricand", sustine Costache.

Conform datelor iCentre, in momentul de fata circa 20% din vanzarile realizate sunt realizate online.

iCentre, afaceri de circa 1 mil. euro din vanzarea de produse Apple

Primul si singurul magazin iCentre din Romania a fost deschis in toamna anului 2013, o data cu inaugurarea pe piata a noului centru comercial Promenada Mall din zona de nord a Capitalei, la finele anului trecut Apple Premium Resellerul reusind sa incheie si primul an complet de activitate pe plan local, cu un business care a crescut mai ales datorita puterii brandului.

"Am reusit sa incheiem anul trecut cu vanzari de circa 900.000 de euro, ceea ce ne aduce pe break-even. Investitia initiala in spatiul de 150 mp din centrul comercial s-a ridicat la 300.000 de euro, diferenta fiind acoperita de stocurile de produse, chirii, dar si alte costuri cu angajatii sau de mentenanta", a aratat Bogdan Costache.

Conform datelor furnizate de managerul iCentre, in topul vanzarilor s-a aflat gama de produse MacBook Pro/MacBook Air, urmat de vanzarile iPhone 6, castile Beats by Dr. Dre, produsele Harmann Kardon / JBL, dar si accesoriile. In ceea ce priveste numarul de unitati comercializate pe primul loc s-au situat castile earpods cu care vin echipate modelele iPhone, urmat de carcasele pentru iPhone - atat cele produse de Apple cat si cele realizate de catre alti producatori, dar si carcasele de protectie pentru modelele de laptop-uri MacBook.

Planurile iCentre pentru 2015: minimum 2 noi magazine si plus de 50% la afaceri

Pentru anul in curs, iCentre si-a propus sa isi extinda prezenta atat in zona de retail, cat si online, dar si pe segmentul B2B. "Vrem sa crestem, iar evolutia va fi sustinuta de mai multi factori. Avem awareness si exista o crestere a segmentului de business de produse Apple. In ceea ce priveste evolutia prognozata pentru anul in curs, ne asteptam la un plus de 30-50% in afaceri. Totodata planuim ca in acest an sa mai dechidem minimum doua noi locatii in tara. Ne uitam atat in Bucuresti cat si in provincie, conditia noastra este spatiul, noi avand nevoie de cel putin 100 mp. (...) Un Apple Premium Reseller este o destinatie in sine in orice centru comercial.Exista disponibilitate din spatii - suntem in discutii cu un nou centru comercial din Capitala, insa orice spatiu este aprobat de catre grupul american (Apple). (...) In momentul de fata, in Romania mall-urile sunt principala atractie. Ne gandim si la zona Romana, o posibilitate pentru shopping stradal, dar tintim si orasele de provincie, precum Iasi sau Timisoara, orase unde momentan nu exista concurenta", a mai subliniat Bogdan Costache.

Potrivit managerului iCentre, o investitie necesara deschiderii unui nou spatiu comercial s-ar ridica la 200.000 - 300.000 de euro. "Atat proiectarea cat si design-ul de la Apple".

Cand ajung noul MacBook si ceasul iWatch in Romania

Noul MacBook precum si ceasul iWatch, doua dintre cele mai asteptate gadget-uri prezentate deja de catre Apple, sunt pe punctul de a fi lansate si in Romania. Laptop-ul MacBook, pariul controversat al Apple pe piata dispozitivelor portabile, va fi lansat in Romania la finele lunii aprilie, cel putin asta sustin reprezentantii iCentre, in timp ce pentru ceasul inteligent iWatch s-a dat deja startul precomenzilor, insa va aparea in magazinele din Romania in luna mai sau iunie a acestui an.

"Noul MacBook va ajunge in reprezentanta iCentre la finalul lunii, acest lucru este sigur. In ceea ce priveste ceasul inteligent iWatch, Romania mai are ceva de asteptat, pentru inceput fiind programata lansarea pe 9 piete cheie. Din pacate Romania nu se afla nici in faza a doua a canalului oficial", a conchis Bogdan Costache, directorul general iCentre Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri