Conform datelor companiilor care se ocupa cu cercetarea de piata, Apple Watch nu a impresionat, fiind vazut ca un esec, inclusiv rezultatele obtinute de producatorul iPhone si iPad fiind mult sub asteptari imediat dupa lansarea produsului pe piata, in prima parte a acestui an. Chiar si asa, insa, prima generatie de ceasuri inteligente a Apple s-a descurcat foarte bine raportat la concurenta care s-a dezvoltat intr-un ritm accelerat, noteaza presa straina.

Potrivit celor mai noi date oferite de catre Strategy Analytics (SA), Apple a reusit ca la finalul celui de-al doilea trimestru al acestui an sa obtina peste 75% din piata globala de smartwatch-uri (75,5%), luand cu mult fata rivalilor de la Samsung, companie care la nivelul anului trecut aveau o cota de piata de 73,6% in totalul vanzarilor de ceasuri inteligente raportat la acelasi interval analizat.

Samsung a pierdut usturator batalia cu Apple pe segmentul ceasurilor inteligente, in prezent ponderea in total vanzari de ceasuri inteligente pentru gigantul asiatic fiind de numai 7,5%.

Citeste si:

Interesant este faptul ca o data cu aparitia Apple Watch, piata totala de ceasuri inteligente a inregistrat un avans considerabil in vanzari, numarul total de unitati comercializate depasind pragul de 5 milioane, o evolutie de peste cinci ori mai mare fata de nivelul al doilea trimestru al anului trecut.

Se contureaza in acest fel o tendinta tot mai clara si anume aceea ca ceasurile inteligente isi fac loc tot mai mult in vietile noastre cotidiene.

Rapoarte ale marilor companii de cercetare arata ca vanzarile de dispozitive inteligente purtabile, asa numitele “wearables” vor exploda in urmatorii ani si vor deveni cele mai cautate dispozitive inteligente la nivel global.