Vorbim, asadar, despre cea de-a patra revolutie industriala, aceea in care pariul cel mai important va fi cum sa faci utilizatorul sa traiasca experiente si nu doar sa achizitioneze produse, iar un pas important in aceasta directie l-au demarat sud-coreenii de la Samsung, unul dintre cei mai mari jucatori specializati in electronice si electrocasnice la nivel global.

Dupa ce a cunoscut succesul pe piata telefoanelor inteligente, acolo unde gigantul sud-coreean si-a adjudecat pozitia de cel mai mare jucator de pe acest segment, Samsung tinteste un nou segment de business de la care se asteapta sa creasca intr-un ritm mult mai alert, asta si datorita schimbarilor care au loc si a fenomenului care va face posibila interconectarea dispozitivelor care ne inconjoara.

“Vom asista la o schimbare uriasa a produselor care ne inconjoara. Sa ne gandim la miile de poze pe care le putem urmari pe orice dispozitiv – de pe telefon, pe televizor, pe un produs electronic – pe orice, aproape. Este vremea in care si produsele electrocasnice vor integra aceste functii, iar pe langa asta isi vor putea depasi utilitatea de pana acum prin a deveni inteligente si a imbina utilul cu placutul. (…) Locuintele se schimba, iar asta va face in urmatorii trei ani ca locuintele in care traim sa devina mult mai inteligente. Practic, pana in 2020, cel putin un dispozitiv din casa va fi unul inteligent”, au declarat oficialii Samsung, in cadrul evenimentului European Forum, desfasurat zilele trecute in Monte Carlo.

Interesant este faptul ca tot mai multi producatori de electronice si electocasnice se afla intr-un moment crucial al dezvoltarii, un moment in care departamentul R&D va fi unul dintre cele mai solicitate, dar si in care investitii consistente vor fi directionate, asta pentru a reusi sa sustina intregul proces de inovatie al produselor lansate.

Sa luam exemplul Samsung, o companie care aloca zeci de miliarde de dolari anual pentru a lansa pe piata noi solutii destinate utilizatorilor, fie ca este vorba despre companii sau consumator final, iar o parte din aceste investitii s-au regasit si la evenimentul dedicat noilor produse din portofoliu ale companiei.

Oficialii Samsung sustin ca pana in prezent compania a vandut peste 100 de milioane de astfel de dispozitive care se regasesc in peste 80 de milioane de locuinte, iar trendul este unul de crestere, similar boom-ului pe care industria smartphone-urilor l-a cunoscut.

“2015 a fost un an foarte bun pentru noi, iar 2016 se anunta a fi si mai interesant. Bucataria este centrul casei noastre, iar miza va fi aici. Daca in cursul anului trecut ponderea vanzarilor de electrocasnice inteligente era situata undeva la sub 10%, anul acesta nu mai putin de 40% dintre produsele pe care le vom comercializa vor fi electrocasnice inteligente interconectate care sa ne faca viata mult mai usoara. Este un trend care a inceput in urma cu circa trei ani de zile si a fost marcat de o crestere foarte accentuata. Fiind o companie cu experienta in domeniul electronicelor, am urmarit trendurile acestor dispozitive inca de la inceput. 2016 se anunta a fi intrarea intr-o noua decada de inovatie”, a declarat Dan Harvie (foto mai jos), director al diviziei de Home Appliances in cadrul Samsung Electronics Europa.

Ce inovatii ne vor face viata mai usoara: cum arata frigiderul, masina de spalat si robotelul de aspirat inteligente

Pariul sud-coreenilor va fi centrat momentan pe trei directii – frigidere inteligente, aspiratoare conectate la smartphone, precum si masinile de spalat dotate cu numeroase functii noi, bazate in cea mai mare parte pe comunicarea cu alte dispozitive.

Samsung Hub Refrigerator

Vedeta evenimentului a fost, fara indoiala, frigiderul Hub, primul smart-fridge al producatorului asiatic care incorporeaza un display generos, de 21,5 inch, prin intermediul caruia poate fi gestionata o multitudine de functii.

Interesant este faptul ca in functie de produsele pe care utilizatorul le are in interiorul frigiderului, acesta poate recomanda o serie de retete, un calculator caloric in functie de meniul dorit, dar si nenumarate alte facilitati care pot fi accesate prin intermediul sistemului de operare Android.

Samsung Hub Refrigerator poate deservi inclusiv drept un spatiu de distractie pentru cei mici, oferind posibilitatea acestora de a starni creativitatea copiilor pe ecranul de peste 20 de inch.

Family Hub dispune de trei camere integrate care fac fotografii in interiorul frigiderului de fiecare data cand usa acestuia este inchisa, pentru ca utilizatorii sa vada mereu, prin intermediul smartphone-ului lor, ce alimente au la dispozititie, oriunde s-ar afla. Mai mult, prin boxele stereo integrate in frigiderul Family Hub, utilizatorii pot asculta muzica si pot chiar vizona continut TV de pe televizoarele Samsung Smart, pe ecranul tactil. Mai mult frigiderul se poate conecta prin Bluetooth la boxele compatibile cu aceasta tehnologie.

Tot in materie de frigidere, Samsung a prezentat si dispozitivul Twin Cooling Plus, care ofera o umiditate de 70% in interiorul sau, ideala pentru pastrarea in conditii cat mai bune a produselor alimentare din interiorul acestuia, fie ca este vorba despre fructe sau legume sau alte produse de mancat.

Citeste si:

Samsung nu a facut public pretul cerut pentru aceste noi frigidere, dar este de asteptat ca valoarea acestora sa se incadreze intr-un nivel ridicat de pret.

Masina de spalat Samsung AddWash

O alta inovatie prezentata de Samsung in cadrul European Forum 2016 a fost masina de spalat AddWash. Noutatea acestui dispozitiv, pe langa multiplele functii de conectare la telefon si verificare a timpului de spalare sau setarea ori schimbarea anumitor parametri de curatare a rufelor este reprezentata si de designul acestui nou produs, care ofera posibilitatea utilizatorului sa adauge rufe la spalare chiar din timpul spalarii, chiar daca aceasta dispune de un design cu usa frontala, care, pana acum, nu permitea deschiderea acesteia in timpul procesului de spalare.

Este adevarat ca acest lucru nu este o noutate pentru posesorii masinilor de spalat cu incarcare verticala, insa numarul acestora s-a diminuat tot mai mult pe piata, locul lor fiind luat tot mai mult de catre masinile de spalat cu intrare frontala.

De asemenea, AddWash este echipata cu o serie de functii smart, compatibile cu smartphone-urile ce ruleaza atat Android, cat si iOS. Aceste functii ajuta la monitorizarea programului de spalare si ofera optiunea de a alerta utilizatorii direct pe smartphone, chiar inainte de inceperea unui nou proces de spalare, oferindu-le posibilitatea de a adauga noi articole in ciclul de spalare dorit, de exemplu: haine spalate manual care vor fi adaugate doar pentru stoarcere.

O alta inovatie introdusa de masina de spalat Samsung AddWash este reprezentata de tehnologia SuperSpeed, care face posibila finalizarea unui ciclu de spalare complet in mai putin de ora, fara a afecta performanta de curatare. Samsung AddWash va fi disponibila in Europa incepand cu aceasta luna, insa compania nu a facut public pretul acestui produs.

Robotelul inteligent de aspirat

Gama de aspiratoare robot a fost extinsa prin adaugarea de modele noi cu tehnologia PowerBot Turbo Wi-Fi, care le permite utilizatorilor sa ii controleze miscarile direct de pe smartphone. Functia „Select & Go” creeaza o harta virtuala a intregii locuinte pe aplicatia smartphone-ului, astfel incat fiecare camera poate fi controlata individual. Prin intermediul ei, utilizatorul poate alege camera pe care vrea sa o curete. Simpla selectare a camerei in aplicatie determina deplasarea aspiratorului in respectiva directie. Cu ajutorul hartii digitale, utilizatorul poate controla aspiratorul robot si traseul lui in toate aceste camere.

Nici in cazul aspiratorului PowerBot pretul nu a fost facut public.

Pe langa echipamentele electrocasnice, Samsung a mai prezentat si o gama noua de televizoare denumite SUHD ce incorporeaza tehnologia Quantum dot cu paneluri de 10 biti, ceea ce se traduce printr-o claritate sporita a imaginii, dar si o serie de monitoare curbate pentru utilizatorii de PC, precum si o serie noua de ceasuri inteligente Gear S2 in varianta de aur si din platina, cat si o tableta 2 in 1 cu suport pentru Windows 10.

Reprezentantii Samsung sustin ca viitorul va fi cel al mobile-ului, iar interactiunea in viitor cu dispozitivele care ne inconjoara se va realiza de pe astfel de dispozitive.

“50% din totalul utilizatorilor de telefoane din Europa detin un smartphone, in timp ce peste 50% de utilizatorii de Internet se conecteaza in momentul de fata de pe un terminal mobil. Utilizatorii europeni sunt deja maturi, asta in conditiile in care activitatea tot mai multor utilizatori se desfasoara in apropierea acestui dispozitiv inteligent”, a declarat, la randul sau, Rory O’Neill, vicepresedinte si product marketing al Samsung Electronics.

Potrivit datelor sale, un utilizator, isi verifica, in medie, de pana la 85 de ori smartphone-ul pe zi, ceea ce se traduce printr-un timp de pana la 5 ore petrecute in fata micului ecran al dispozitivului inteligent detinut. “Daca analizam aceste date la noie generatii, asa-numitii nativi digitali, timpul petrecut este si mai dramatic”, a punctat O’Neill.

Principalii concurenti ai Samsung pe piata electrocasnicelor sunt Whirlpool, Electrolux, dar si LG, un segment pe care se mai gasesc nume importante asa cum este cazul Indesit, Philips, Bosch sau Beko.