Suma nu include si bugetul pentru achizitii, pentru tranzactii nexistand un buget prestabilit. Ma exact, pentru fiecare achizitie se cere acordul Libert Global.

“Bugetul pentru achizitii este nelimitat atata timp cat suntem in parametri de return (n.red. return of investment) si tranzactia face sens din punct de vedere strategic. Exista potential de achizitii in piata si ne uitam cu atentie la acest lucru”, a declarat Redeleanu afirmand ca UPC a inceput in 2015 sa cumpere companii, acest lucru fiind o premiera pentru ultimii sase, sapte ani.

Anul trecut compania a achizitionat cinci operatori mai mici din judetele Prahova si Suceava.

De asemenea, in 2015 operatorul a avut un buget de 35 de milioane de euro pentru investitii in servicii si extinderea retelei. Ca si in 2016 suma nu include bugete pentru tranzactii.

Se extind in zonele metropolitane

“Vom extinde reteaua atat in rural cat si in urban, in acele zone care sunt aproape de cele in care avem deja operatiuni si in care putem face diferenta. Este vorba de orase medii si mari, de zone rurale, dar si de metropolitane pentru ca tot mai multi romani merg in zona de case”, a declarat managerul.

De exemplu, in ultimii doi ani compania a extins reteaua in Bucuresti, in cartiere precum Colentina, Titan, Balta Alba, Militari si Pantelimon.

De asemenea, in 2015 operatorul a crescut acoperirea retelei in aproximativ 300.000 de case. Astfel, fata de 2014, serviciile pot fi folosite de inca un milion de oameni.

Se concentreaza pe achizitii si servicii noi

Intrebat daca este interesat sa intre pe alte segmente de piata precum cel al oferirii de servicii de telefonie mobila prin MVNO (operator care utilizeaza infrastructura altor clienti) sau pe segmentul de energie (segment de care este interesat atat RCS&RDS cat si Telekom), Redeleanu a afirmat ca operatorul pe care il conduce ramane concentrat pe cresterea si diversificarea serviciilor pe care le are deja.

Citeste si:

“Vedem oportunitati in extinderea retelei, achizitii de alti operatori si imbunatatirea serviciilor. Inca avem destul de mult de lucru in aceasta zona. In ultimi trei-patru ani experienta clientului a devenit definitorie”, mai spune Redeleanu.

Printre serviciile noi pe care le va lansa compania anul acesta se numara Horizon, un serviciu de video la cerere care va include filme, seriale, documentare si continut pentru copii.

Lanseaza serviciul de video la cerere Horizon

"In 2016 ne vom concentra divertisment. Vom revolutiona experienta de consum de televiziune din casele romanilor", a declarat Bogdan Bucurei, directorul de marketing al companiei, despre lansarea Horizon.

Bucurei nu a precizat in ce perioada va fi lansarea. Serviciul a fost lansat in tarile vest europene in care Liberty Global, grupul american care detine compania, este prezent, insa de curan a fost introdus si in zona Europei Centrale si de Est, in tari precum Polonia si Cehia.

“Continutul nu este diferentiat intre tari. Vrem sa oferim o experienta similara pentru ca strategia Liberty este sa oferim acelasi lucru in orice tara activam. Pretul va fi cu un plus/minus de 5-10% fata de preturile actuale de pe piata. Comparativ cu Belgia si Olanda preturile sunt de cinci ori mai mici”.

Introducerea Horizon are loc dupa ce in 2014 UPC Romania a lansat Horizon GO, o aplicatie prin care continutul TV poate fi urmarit pe dispozitive mobile.

UPC Romania a avut anul trecut venituri de peste 633 milioane lei, cu 9,2% mai mari decat in 2014. La finalul anului, numarul de servicii detinute de clientii UPC era de 2,12 milioane, in crestere cu peste 10% fata de anul 2014 (peste 202.300 RGU noi). Compania si-a marit baza de clienti la 1.243.300, reprezentand o crestere de 4,8% fata de 2014.