In 2015, clientii eMAG au cumparat peste 14.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, cu 300% mai mult fata de anul precedent si in valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evolutia va continua si in 2016, cand numarul acestor gadgeturi cumparate de pe eMAG se va dubla, atingand pragul de 30.000 de unitati vandute. Volumul gadgeturilor smart achizitionate de pe eMAG reprezinta aproximativ 40% din numarul de unitati vandute in total in Romania.

Conform estimarilor eMAG referitoare la intreaga piata de wearables, in 2015 s-au vandut cumulat peste 35.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, iar anul acesta volumul va ajunge la 75.000 de unitati. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total.

„Diversificarea gamei de produse si preturile accesibile pentru publicul general sunt cateva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pietei de wearables la nivel local. Estimam ca, in viitorul apropiat, Apple va lansa oficial pe piata din Romania Apple Watch, iar acest lucru va duce cu siguranta la o crestere a vanzarilor pe intreaga categorie. Preconizam ca, in maxim 3 ani, piata locala va atinge pragul de aproximativ 200.000 unitati vandute”, spune Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG.

Potrivit eMAG, si dezvoltarea Smart Home si Internet of Things este un factor de crestere a consumului de pe telefoanele mobile si, implicit, a cererii pe segmentul smartwatch. Interesul crescut pentru acest tip de gadgeturi influenteaza si piata de accesorii. In perioada imediat urmatoare, clientii vor beneficia de cea mai mare gama de produse wearables, dar si de o gama completa de accesorii pentru acestea prin intermediul platformei eMAG si eMAG Marketplace.

Top wearables

Topul celor mai cumparate gadgeturi smart, dupa valoarea comenzilor, este condus de ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie interna de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagra), urmat de Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagra), Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri) si de Fitbit Charge HR, (modelul de culoare neagra, cu autonomie de 5 zile).
„Paradigma de consum se schimba rapid, iar acest lucru influenteaza direct modul in care marii producatori de hardware din industrie gandesc gamele de produse, combinand inovatiile tehnologice cu ultimele tendinte in materie de design si culori. Clientii isi doresc gadgeturi care integreaza mai multe functionalitati si prefera smartwatch-urile cu display rotund si design clasic si bratarile fitness, care pot fi usor si accesorii fashion”, adauga Stejara Pircan.

Citeste si:

In cosul de cumparaturi, alaturi de ceasuri inteligente si bratari fitness, clientii au mai adaugat telefoane mobile, periferice PC, dar si electrocasnice mari si mici. Anul trecut, valoarea medie a achizitiei pe segmentul smartwatch-uri si bratari fitness a fost de aproximativ 550 de lei.

Peste 83% dintre clientii eMAG care au achizitionat anul trecut ceasuri inteligente si bratari sunt barbati. In ceea ce priveste varsta, 74% din ei sunt intre 25 si 44 de ani. In perioada urmatoare, odata cu diversificarea modelelor si culorilor pentru dispozitivele purtabile, ponderea publicului feminin va creste semnificativ.

Black Friday si lunile decembrie, februarie si martie sunt perioadele de shopping cu cele mai mari vanzari de ceasuri inteligente si bratari fitness. Principalele modalitati de utilizare a acestor gadgeturi sunt: sport, fashion si monitorizarea sanatatii.