Pentru inceput, directorul general al grupului, Dan Rosenweig, va fi inlocuit pana in luna martie 2007. Modificarile planuite de grup vor fi aplicate incepand cu luna ianuarie 2007, Yahoo planuind sa finalizeze acest proces pana in martie 2007.

Grupul va fi organizat in trei segmente principale: primul dedicat serviciilor pentru clienti (motor de cautare, servicii de comunicatii, comunitati, media), al doilea specializat in operatiuni de publicitate (ce va fi condus de Susan Decker, care pana in acest moment ocupa functia de director financiar) si al treilea urmand a se concentra pe dezvoltarea tehnologica a grupului.

Aceasta simplificare va permite in principal "accelerarea procesului de luare a deciziilor", a precizat presedintele grupului, Terry Semel, intr-un comunicat. Yahoo! planuieste si imbunatatirea sectorului publicitar propriu pentru ca acesta sa genereze venituri mai mari, informeaza NewsIn.

Grupul Yahoo!, care detine cel mai vizitat site din Statele Unite ale Americii, a luat decizia de restructurare ca urmare a presiunii exercitate de rivalul direct, grupul Google, care in ultima perioada de timp a inregistrat succese substantiale, mai ales prin achizitionarea site-ului extre de popular specializat in continut video YouTube. Intr-un document intern, al carui continut a fost in mare parte filtrat in presa americana, unul din principalii responsabili ai grupului a criticat strategia foarte dispersata si mult prea birocratica a grupului, cerand o reorganizare a portalului american de internet.

Citeste si:

Acest document, intutulat Manifestul Untului de Arahide, face apel la principalii responsabili ai grupului de a se concentra pe anumite segmente principale in loc de a risipi resursele companiei in directii neprofitabile, precum untul de arahide este uns pe o felie de paine. "Facand acest lucru, nu ne vom putea concetra pe nici un segment specific", a explicat in documentul de patru pagini vice-presedintele Yahoo!, Brad Garlinghouse, care militeaza si pentru o restructurare a cadrului operational.

Se estimeaza ca Google va depasi in anul 2006 rivalul sau Yahoo! in ceea ce priveste operatiunile publicitare in SUA, inregistrand venituri de patru miliarde de dolari, fata de 2,9 miliarde de dolari obtinute de Yahoo!, comparativ cu anul precedent, cand cele doua grupuri s-au aflat la egalitate, conform unui studiu realizat de institutul Marketer.

Analistii reproseaza gruparii Yahoo! ca nu face nimic altceva decat a copia lucrurile care dau rezultate la concurentii sai directi si ca nu se concentreaza suficient pe cele doua sau trei sectoare care genereaza cele mai mari venituri.

In apararea sa, grupul Yahoo! a precizat cu ocazia anuntului de restructurare ca a reactionat la aceste critici demarand inca din luna noiembrie o serie de initiative: punerea la punct a noii platforme de distributie publicitara Panama, un acord cu 150 de ziare americane pentru a se implica si pe piata anunturilor de mici dimensiuni si a sectorului publicitar destinat cititorilor, un parteneriat cu operatorul de telefonie Vodafone in ceea ce priveste sectorul de publicitate prin telefonia mobila precum si achizitionarea site-ului Bix.com, specializat in organizarea concursurilor muzicale pentru amatori.