Consiliul Concurentei a finalizat investigatile pe piata serviciilor de cablu, concluziile investigatiei fiind ca in 2001 UPC Romania si HI-FI Quadral au incheiat o intelegere de tip cartel, impartindu-si piata de cablu din Timisoara, incalcand art. 5 si 6 din Lergea Concurentei 21/1996 "Astfel de intelegeri sunt considerate cele mai grave incalcari ale regulilor de concurenta", precizeaza autoritatea, potrivit NewsIn.

UPC a fost sanctionata cu 7,25 de milioane de lei (2,1 milioane de euro) iar compania RCS&RDS, in calitate de succesor de drept al HI-FI Quadral,, cu 0,8 milioane de lei (peste 235.000 de euro).

De asemenea, in urma investigatiei, Astral Telecom si Cablevision of Romania au savarsit un abuz de pozitie dominanta pe piata de cablu din Bucuresti, impunand tarife majorate in mod nejustificat de cresterea costurilor, mai arata comunicatul. Cablevision of Romania a fost amendata cu 237.766 de lei (79.000 de euro) iar UPC, in calitate de succesor de drept al Astral, cu 17,6 milioane de lei (5,1 milioane de euro).

Prezenta in Romania din 1992, compania UPC Romania a devenit unul dintre cei mai importanti frunizori de servicii de televiziune, extinzandu-si constant gama de servicii si produse oferite, ca urmare a achizitionarii treptate a unor retele locale de comunicatii prin cablu. Cea mai importanta achizitie a fost Astral Telecom, o data cu alte 13 companii, in octombrie 2005.

Citeste si:

La inceputul anului 2003, UPC Romania S.A. a fuzionat prin absorbtie cu alte sapte societati din Romania (Aparatura Electronica Seltron Cluj Napoca, Diplomatic International Comimpex Focsani, Control Cable Venture Ploiesti, Somax Botosani, Selektronic Sfantu Gheorghe, Portal Export-Import Cluj-Napoca si Multicanal Holding Bucuresti).

In anul 2004, UPC Romania a achizitionat alti doi operatori de cablu din Bacau - Eurosat si Satba , iar in 2005, compania a preluat Conex Sat Roman. in aprilie 2006, UPC Romania a anuntat achizitionarea integrala a operatorului de televiziune digitala prin satelit, Focus Sat.

Potrivit datelor oferite de companie, de la intrarea in Romania, UPC a investit peste 500 de milioane de dolari, ajungand in prezent la un portofoliu de peste 1,3 milioane de clienti in aoprape 200 de orase.