Lenovo, cel de-al treilea producator global de PC-uri a afisat o crestere neasteptata a profitului in ultimul trimestru al anului. Dupa reducerea unui numar de 1000 de locuri de munca, Lenovo a inregistrat o crestere cu 23% a profitului.

Venitul net pentru ultimele trei luni ale anului au crescut la 57.7 milioane de dolari, comparativ cu 47 milioane, cu un an in urma. Vanzarile au crescut de asemenea pana la 4 miliarde de dolari, de la 3.98 miliarde. "Rezultatetle acestea arata faptul ca Lenovo are mai mult succes in momentul in care isi controleaza eficient costurile”, a precizat Marvin Lo, analist la BNP Paribas din Hong Kong.

Directorul executiv al companiei, William Amelio, a precizat in luna martie ca Lenovo va face restructurari si isi va muta birourile dupa ce compania a incheiat contractul de preluare a diviziei de PC-uri a IBM, in valoare de 1.25 miliarde de dolari. De atunci, Lenovo si-a mutat sediul in Raleigh, in nordul Californiei.

Lenovo planuieste sa intre pe piata de PC-uri din SUA in mai putin de doi ani, folosindu-se de experienta acumulata pe piete precum China si India, au mai precizat reprezentantii companiei.

Citeste si:

Compania si-a pastrat pozitia de top ca producator de computere in Asia, cu 19.9% din piata, urmat de Hewlett-Packard cu 12.6% si Dell, cu 8.8%. Dell a deschis luna trecuta un centru tehnic in Malaiezia, si planuieste sa aduca in companie alti 1000 de noi angajati. Compania a mai anuntat ca va incepe sa se extinda, incepand cu luna august.

Pe segmentul de telefoniei mobila, unitatile Lenovo au scazut cu 6% comparativ cu anul trecut. Profitul a scazut pana la 146 milioane de dolari de la 179 milioane de dolari, cat era in urma cu un an.

Expertii apreciaza ca Lenovo va continua sa sanunte la actiuni pe cele mai mari piete internationale si asta datorita nevoii recunoasterii de brand si expunerea catre consumatori. Ca cel de-al treilea mare jucator de pe piata, Lenovo se afla situat la o distanta destul de mare de Dell si HP, care detine aproximativ 8% din piata globala.