Google, liderul mondial al cautarilor pe Internet, a facut noi precizari in privinta acuzelor ca ar taxa companiile care isi fac publicitate online fara ca click-urile pe bannere sa existe cu adevarat. Oficialii companiei au precizat ca sistemulGoogle AdWords inregistreaza lunar sub 10% click-uri invalide, acestea nefiind contabilizate in facturile companiilor.

Aceste click-uri false sunt depistate de catre Google, in urma introducerii mai multor masuri de siguranta, valoarea lor fiind de aproximativ un miliard de dolari suma pe care compania nu o taxeaza. In schimb, exista si un numar de click-uri false descoperite de catre companii, Google refuzand sa ofere cifre exacte privind numarul acestora, limitandu-se doar la precizarea ca reprezinta sub 0,02% din totalul click-urilor efectuate pe bannerele publicitare plasate prin sistemul AdWords.

Acuzele impotriva Google au aparut in urma cu un an, cand mai multe companii au reclamat faptul ca primesc facturi foarte mari pentru publicitatea plasata prin intermediul companiei americane, invocand faptul ca un procent din click-urile taxate ar fi de fapt false. Google vinde spatii publicitare prin intermediul unor licitatii privind anumite cuvinte sau combinatii precise de cuvinte cheie.

Citeste si:

Castigatorii acestor licitatii au prioritate in ceea ce priveste plasarea bannerelor langa rezultatele oferite de Google pentru cautarile online, companiile platind de asemenea si fiecare click in parte efectuat. Acest sistem a starnit insa numeroase controverse, companiile temandu-se de click-urile care ar putea veni din partea unui rival (majorand astfel factura proprie), Google fiind in acelasi timp suspectat de taxarea unor click-uri inexistente.

Google a recunoscut aceasta deficienta a sistemului propriu si a acceptat, in martie 2006, sa plateasca despagubiri advertiserilor in valoarea de 90 de milioane de dolari. Oferta a fost adresata tuturor advertiserilor care au folosit in ultimii patru ani serviciile de postare ale anunturilor publicitare oferite de Google, atat timp cat s-a putut demonstra pe baza facturilor ca respectivele click-uri nu au existat.

Potrivit unui studiu intocmit de Click Forensics, o companie specializata in identificarea click-urilor frauda, aproximativ 14,1% din click-urile efectuate in Q2 pe bannerele plasate prin intermediu Google prezinta un risc ridicat de fraudare.