SAP Romania continua strategia de a oferi cea mai performanta tehnologie, adaptata necesitatilor companiilor romanesti, in special in contextul aderarii recente la Uniunea Europeana care va aduce schimbari majore in peisajul competitiv si legislativ romanesc.

Pentru a-si mentine pozitia pe piata, si cu atat mai mult sa isi asigure cresterea pe termen lung, companiile romanesti solicita din ce in ce mai mult astfel de aplicatii standard, integrate de gestiune a afacerii, odata cu serviciile complementare adoptarii acestor solutii. Analistii de piata au estimat de altfel o crestere anuala a pietei de aplicatii si servicii din Romania de peste 25%, chiar pana la 30% in anul 2005, conform unui studiu recent al Pierre Audoin Consultants.

Analistii de piata valideaza in plus faptul ca firmele mici si medii au nevoie de solutii software stabile si performante, care sa le sustina cresterea pe termen lung si sa le ofere avantaje competitive. „SAP, impreuna cu partenerii dedicati, face accesibila companiilor mici si mijlocii experienta castigata in proiectele derulate de companiile mari din intreaga lume, prin oferirea celor mai bune practici de afaceri specifice industriilor in care activeaza. Companiile romanesti isi pot adapta astfel rapid modelul de business si procesele noilor conditii de piata, folosind un software performant pentru se concentra asupra scopurilor in afaceri si pentru a-si mentine competitivitatea”, a declarat Ioana Pana, partner manager SAP Romania.

SAP ofera o valoare adaugata unica prin continutul de business al solutiilor sale. Acesta conecteaza si integreaza tehnologia cu aspectele concrete de business reducand semnificativ costul total al proprietatii. Continutul de business este oferit absolut gratuit pentru toate solutiile de afaceri SAP. Continutul de business face ca solutiile SAP sa fie deja preconfigurate pentru industria clientului respectiv, oferind cele mai bune practici de afaceri din acel domeniu, indicatori de performanta predefiniti sau continut pentru portalul destinat angajatilor.

Citeste si:

Cele mai bune practici reprezinta o sinteza a modului in care cele mai de success companii din lume isi gestioneaza afacerile. Mai exact utilizatorul are la dispozitie scenarii, proceduri de business, setari de configurare sau cataloage de teste, pe care le poate utiliza ca inspiratie sau model in implementarea propriilor procese de business. Fiecare utilizator din companie are acces la continutul de business corespunzator departamentului din care face parte.

Solutiile SAP ofera sute de indicatori de performanta sau analize predefinite, care adreseaza atat departamentele functionale ale unei intreprinderi (financiar, aprovizionare, productie, etc), cat si domeniul specific de industrie (retail, bunuri de consum, farma, etc). Pe baza analizelor si rapoartelor s-a descoperit ca acest continut de business reduce cu peste 25% timpul de implementare al solutiilor SAP, iar calitatea suportului acordat utilizatorului creste cu peste 40%.

„Companiile medii europene sunt mai puternice decat cele mai puternice companii romanesti si acestea vor intra cu siguranta pe piata romaneasca in urmatorii ani. Prin urmare, companiile romanesti vor avea doua alternative: fie sa devina profitabile si sa intre in competitie prin gestionarea cat mai buna a afacerii, fie sa fie vandute – caz in care solutiile de software de afaceri confera un plus de valoare companiei”, a afirmat Metodiu Mehmet, director general FairValue, in cadrul unui seminar recent dedicat firmelor medii.

SAP Romania s-a infiintat in 2002, activitatea sa fiind concentrata pe vanzari si marketing precum si pe dezvoltarea versiunilor localizate ale solutiilor SAP. Cu o cota de piata de 28,3% in 2005 (conform IDC) si peste 200 de clienti in Romania, SAP este liderul pietei de solutii software pentru afaceri din Romania.