Producatorul de software SCO a lansat o noua versiune a aplicatiei HipCheck, care permite administratorilor de sistem sa monitorizeze si sa depaneze servere Windows prin telefonul mobil, potrivit NewsIn.

"Cand ceva nu functioneaza bine pe unul din servere, administratorul poate fi anuntat prin SMS si se poate conecta la serverul respectiv, via SSL, realizand prin telefon multe din operatiunile pe care le poate face de la calculatorul din biroul sau", a explicat responsabilul de produs de la SCO, Nigel Simpson. Spre exemplu, daca un program se blocheaza pe server in afara orelor de lucru sau daca serverul se afla sub un atac informatic, administratorul poate restabili functionarea sistemului in numai cateva minute.

Cu ajutorul programului HipCheck, responsabilul de IT dintr-o organizatie poate porni, opri sau restarta servicii si procese de pe server. Poate edita sau sterge fisiere, poate executa programe de la linia de comanda si are acces la situatia conturilor de utilizatori din Active Directory, ceea ce ii da acces complet asupra sistemului.

Citeste si:

Prima versiune a programului HipCheck a fost lansata in octombrie 2006 si functiona numai cu servere care rulau sistemele de operare de tip Unix. Versiunea 1.0.3, anuntata miercuri, adauga suport pentru Windows 2000 si XP. Suportul pentru Windows Vista va fi adaugat intr-o versiune viitoare. Softul-client (de pe telefonul mobil) se poate instala pe telefoane PocketPC cu Windows Mobile 2003 si Windows Mobile 5.0, pe aparate BlackBerry, precum si pe modelele Nokia, LG si SonyEricsson care suporta Java 2.

SCO este una dintre cele mai mari companii producatoare de software pentru sistemul de operare Unix. Compania a realizat, in 2006, vanzari de aproximativ 30 de milioane de dolari. SCO detine in exclusivitate drepturile pentru nucleul sistemului de operare UNIX, dezvoltat de AT&T/Bell Labs in anii '60, care este folosit in companii medii si mari, din lumea intreaga.