Tacerea celor de la Apple in legatura cu distributia nolui iPhone in Europa a intarit speculatiile in privinta unor diverse aliante cu operatori si parteneriate cu retaileri de pe continent.

Patrunderea pe piata europeana va fi diferita in comparatie cu asaltul pe piata americana, care initial va implica un parteneriat exclusiv cu gigantul AT&T. Pentru furnizorii de servicii de telefonie mobila, miza este foarte mare, ca urmare a loialitatii brand-ului puternic Apple de care se bucura produsele sale.

Mai mult de jumatate din posesorii actuali ai unui iPod si-au manifestat intentia de a achizitiona noul iPhone, potrivit unui sondaj efectuat Canalys, o companie de cercetare de piata cu sediul in Reading, Anglia.

In urma unui alt studiu online aplicat in aprili de compania britanica Shiny Media, un procent de 25% din cei intervievati au afirmat ca ar fi dispusi sa-si schimbe furnizorul de telefonie mobila doar pentru a intra in posesia unui iPhone.

Potrivit lui Thomas Husson, analist in cadrul Jupiter Research din Paris, furnizorii de servicii de telefonie mobila vor cauta sa se diferentieze avand in oferta un iPhone, aceasta tendinta fiind explicata prin concurenta acerba de pe piata de profil.

Un factor decisiv pentru stabilirea companiei care va distribui noul iPhone in Europa va fi includerea sau nu a tehnologiei 3G pentru care furnizorii de pe intreg continentul au cheltuit sume imense la achizitionarea acesteia, anunta International Herald Tribune.

Cel putin pentru inceput, iPhone-ul promovat in State nu va contine tehnologia 3G.

Citeste si:

In cazul in care versiunile europene vor contine si tehnologia 3D, doi dintre cei mai probabili beneficiari vor fi compania 3, care detine licenta 3G in Austria, Danemarca, Irlanda, Italia, Norvegia, Suedia si Marea Britanie, si T-Mobile, care are licente 3G in Germania, Marea Britanie si Austria.

“Ambii operatori sunt cei mai avansati in directionarea tehnologiei 3G catre consumatori”, a enuntat Carolina Milanesi, analist de telefonie mobila la Gartner Research in Londra.

In cazul retelei 3, Milanesi a vorbit despre pachetul seriei X, care ofera transmisie continua de date. Aceasta a incurajat unii utilizatori sa-si conecteze mobilul de Slingbox, un dispozitiv care faciliteaza transmisia TV pe Internet.

La T-Mobile lucrurile se desfasoara altfel. Conform afirmatiilor lui Milanesi, serviciile pe care le promoveaza acestia nu necesita ca utilizatorii sa folosesca propriile produse sub licenta. “T-Mobile utilizeaza chiar Internetul si motorul de cautare Google ca furnizor de informatii.Aceasta contrazice in totalitate viziunea Vodaphone”, a declarat Milanesi.

Chiar daca Vodafone este cel mai mare furnizor de servicii mobile de pe continent, Milanesi a precizat ca modelul acestora nu s-ar potrivi prea usor cu universul Apple. Vodafone foloseste propriul sau serviciu , Vodafone Live, pentru a oferi melodii utilizatorilor, prin urmare, serviciul Apple iTunes fiind perceput ca un competitor direct.

In cazul in care iPhone nu va suporta initial in Europa serviciul 3G, Apple ar prefera sa aleaga mai multi furnizori de servicii cu o strategie solida de retail, dupa cum afirma Husson de la Jupiter Research.