Jajah este deja sustinut de prestigiosul grup Sequoia Capital din Sillicon Valley, care a avut o contributie semnificativa in cresterea Google, YouTube si PayPal, dar si a producatorului de cip-uri Intel. Acum este randul companiei de telefonie germane, una din cele mai mari din Europa si detinatoarea T-Mobile.

Jajah a fost creat in 2005 de austriecii Roland Scharf si Daniel Mattes, care au plecat in America pentru a-si dezvolta produsul. Mattes sustine ca doreste sa il urmeze pe rivalul sau Skype, concurentul britanic care a fost cumparat de e-Bay in 2005 pentru 2,6 milioane de euro. “Scopul nostru a fost sa avem un milion de utilizatori dupa un an, pentru ca acesta a fost si numarul celor de la Skype. De fapt, am avut chiar doua milioane de utilizatori. Suntem foarte multumiti”, a mai spus el.

Jajah se configureaza usor si promite apeluri gratuite de pe liniile fixe sau de pe telefonul mobil. Cum industria telecomunicatiilor pe Internet este in continua crestere, aceasta investitie se aliniaza perfect strategiei Telekom, conform declaratiilor lui Andreas Kindt de la T-Online Venture Fund, divizie a Deutsche Telekom.

Skype, lider pe piata telecomunicatiilor online, a adoptat o strategie mai conservatoare cu furnizorii de telefonie mobila decat cu cei de telefonie fixa, preferand parteneriatul in locul unei confruntari agresive. Aceasta a cauzat o nisa de piata, concretizata intr-o serie de companii noi, care ofera servicii ieftine promitand economii mari pentru clienti.

Citeste si:

Companii ca Rebtel, Fring, Hullo, MobiVox si Jangl reprezinta noua competitie in crestere, amenintand Jajah, al carui numar de doua milioane de utilizatori nu se poate compara cu cei doua sute de milioane ai Skype.

Antreprenorul norvegian Hjalmar Winbladh a sesizat potentialul companiei sale, Rebtel, declarand ca permiterea accesului utilizatorilor de a efectua apeluri internationale pe distante lungi, cu sute de minute incluse in planul tarifar, va revolutiona cu siguranta piata telefoniei, apelurile intenationale devenind la fel de comode ca cele locale.

Analistii sunt de parere insa ca succesul liniilor fixe de telefonie nu va putea fi atins. “Furnizorii europeni sunt foarte constienti de aceste schimbari, spre deosebire de competitorii din Statele Unite, incurajand apelurile pe Internet”, a declarat Ian Fogg, analist la Jupiter Research. “Deci este o piata foarte, foarte competitiva.”