Google va lansa in curand faimosul site care permite permite incarcarea si vizionarea de clipuri video, YouTube, in Franta si apoi in toata Europa, anunta publicatia franceza Les Echos. Presedintele companiei va fi la Paris pe data de 19 iunie pentru a anunta lansarea oficiala a YouTube in varianta franceza.

Franta va fi folosita ca piata de testare pentru aceasta ofensiva internationala pregatita de Google. Alegerea nu a fost facuta la intamplare, francezii se numara printre cei mai numerosi utilizatori ai site-ului. Site-urile DailyMotion si MyVideo care permit de asemenea incarcarea si vizionarea de clipuri video se bucura de un adevarat succes in Franta, adauga Les Echos.

Google incearca in prezent sa convinga posturile mari de televiziune europene sa difuzeze emisiunile proprii via YouTube. France Televisions si-a dat deja acordul pentru ca YouTube sa difuzeze anumite programe ce apartin postului de televiziune France 4. Un acord similar a fost semnat in luna martie cu postul BBC din Anglia. Alte trei posturi franceze au fost de asemenea contactate.

Fiecare canal de televiziune va avea pe YouTube o pagina personalizata, cu propriile culori. Dupa o perioada test, Google va trece la o a doua etapa si va propune un acord cu privire la impartirea veniturilor ce provin din publicitate, asa cum se intampla deja in Statele Unite.

Lansarea YouTube in Europa vine dupa cea a site-ului MySpace aflat in proprietatea lui Rupert Murdoch. Google este insa decis sa impuna marca YouTube pe plan international. Daca in Anglia YouTube este lider in raport cu LiveUnivers, principalul sau concurent, acest lucru nu se intampla si in Germania, unde se afla la acelasi nivel cu site-ul MyVideo, din care 30% apartine grupului ProSiebenSat.1, lider in mass – media din Germania.

Citeste si:

Pe piata franceza, site-ul DailyMotion este inca pe locul intai. “Venirea lor este putin tardiva. Avem deja contracte de parteneriat puternice, ca cele cu Universal”, explica Benjamin Bejbaum, presedinte al DailyMotion.

Lansarea YouTube in Europa reprezinta de asemenea si sfarsitul proiectului Google Video. Acest serviciu nu s-a materializat intrucat nu a reusit sa isi creeze o comunitate de utilizatori puternica, asa cum s-a intamplat cu YouTube. In fata acestui esec, grupul a decis sa redirectioneze acest serviciu catre singura sa functionalitate, si anume aceea de motor de cautare multimedia. In urma acestei reorientari strategice, Jennifer Feikin, directoarea Google Video, a demisionat si a parasit grupul.

Microsoft incearca prin intermediul Soapbox, sa riposteze. “Site-ul se va deschide in Europa, dar acest lucru necesita timp”, a declarat Jean-Philippe Curtois, presedinte al Microsoft International.

In ultimele saptamani site-ul YouTube a fost actionat in justitie Premier League cu acuzatia ca si-a insusit in mod nefondat si in cunostinta de cauza imagini din Campionatul Angliei. Premier League nu este singura care a dat in judecata filiala Google, alte companii ce apartin de mass media dar si de grupul american de televiziune si cinema Viacom au acuzat YouTube de piratare si au cerut despagubiri de peste 741 de milioane de euro.