Anam, o companie cu sediul in Dublin si specializata in crearea de mesaje scrise, a anuntat ca va incepe sa ofere un serviciu care promite sa revolutioneze transferul de bani pe plan global.

Serviciul permite utilizatorilor sa aleaga un nume din lista de adrese de pe telefonul mobil propriu, sa tasteze “cash” urmat de valoarea sumei pe care doresc sa o trimita, iar prin simpla apasare a butonului “send” suma sa fie transferata in contul destinatarului. Un sistem automat va apela emitatorul pentru a confirma suma primta, in timp ce un mesaj text informeaza destinatarul ca banii vor fi virati cat de repede posibil in cont.

Desi acest serviciu se dovedeste util tuturor care nu dispun la un moment dat in posesia lor de bani cash, de exemplu atunci cand trebuie sa plateasca nota la un rstaurant, oficialii Anam sustin ca publicul tinta real este reprezentat de fortele de munca emigrante care doresc sa trimita bani acasa familiei.

Conform unui studiu din 2001, World Bank a estimat sume de peste 72,3 miliarde de dolari (54,31 miliarde de euro) trimise de emigranti familiilor din tarile natale, o piata cu un potential substantial.

“ Sistemul nostru permite clientilor sa economiseasca timpul parcurs pana la filialele care ofera aceasta facilitate privind transferul international de bani”, a declarat Jote Bassi, directorul de marketing al Anam. “Sistemul este convenabil si nu intrevad nici un motiv pentru care opeartorii si bancile implicate nu ar fi de acord cu acesta”.

Citeste si:

Exploatarea tehnologiei pentru a usura transferul international de bani a devenit o adevarata afacere pentru unele companii. Site-ul canadian Custom House a creat un serviciu specializat menit sa ofere taxe de comision mult mai mici decat bancile traditionale sau Western Union, din moment ce nu beneficia de un sediu fizic.

Sistemul creat de Anam trebuie sa se conformeze regulilor stricte aplicate la nivel international, inclusiv impotriva finantarii actelor de terorism. De asemenea, pentru a evolua cu succes, opearatorii trebuie sa accepte tehnologia creata de Anam, iar bancile sa fie deschise ideii de a integra acest sistem cu propriile metode care asigura transferul de bani.

Oficialii Anam mai asigura diverse servicii care ofera valoare mesajelor de pe telefonul mobil, incluzand un sistem care permite operatorilor sa reduca numarul de facturi emise prin acceptul clientilor de a primi avertsmentele direct prin SMS. Un alt serviciu oferit este controlul mesajelor primite sau trimise de pe telefonul mobil, care se dovedeste a fi extrem de util pentru parintii ingrijorati de excesul de mesaje folosit de copii, dar si de costurile mari. Similar, se aplica si in cazul companiilor care vor sa limiteze numarul de mesaje trimis de angajati, reducandu-se astfel si costurile facturilor.

Pe piata de servicii bancare, jucatorul Paypal, strict specializat in transfer international de bani, dezvolta sisteme din ce in ce mai sofisticate, reprezentand o serioasa concurenta pentru companiile care vor sa aduca noutati in domeniu, cum este si Aman.