Providerii de telefonie, producatorii de terminale si de software sunt in competitie pentru un castig din piata cautarilor pe internet direct de pe telefonul mobil. “Cautarea mobila este o batalie care incearca, probabil,sa defineasca cea mai importanta interfata noua pentru utilizator.” a comentat John Gauntt, senior analist pentru eMarketer, rezultatele raportului “Mobile Search:Clash of the Titans”.

Informa Telecom &Media, provider de informatii specializate pentru comunitatile business, estimeaza ca in 2011 veniturile incasate din publicitatea inserata in cautarile mobile vor atinge cifra de 1,5 miliarde de dolari, fata de 3 milioane de dolari, incasati la nivelul global al industriei in anul 2006. Americanii de la Piper Jaffray asteapta venituri si mai mari pentru acest segment de business si prevad pentru 2008 peste 11 miliarde de dolari.

Specialistii de la eMarketer estimeaza cheltuieli pentru piata de publicitate mobila, impreuna cu cele pentru anunturi mobilede tip multimedia, in valoare de 13,8 miliarde de dolari in intreaga lume pentru aceeasi perioada. Potrivit eMarketer in 2011 vor fi cheltuiti aproximativ 11,7 miliarde de dolari pentru anunturile publicitare mobile si circa 2,1 miliarde de dolari doar pentru cele de tip multimedia. Cautarile mobile vor avea o pondere de 17% din totalul cheltuielilor. eMarketer estimeaza ca piata globala de cautari mobile se va apropia de valoarea de 2,4 miliarde de dolari in 2011 pentru toate segmentele.

Analistii sunt de parere ca interfata mobila va castiga investitori si din alte domenii. Informa Telecom&Media considera ca vanzarile de divertisment mobil se vor situa in anul 2011 in jurul cifrei de 38 de miliarde de dolari. Primele trei segmente ale acestei piete sunt, in ordinea veniturilor, muzica, cu 13,6 miliarde de dolari, continutul video si TV, cu 8,3 miliarde de dolari si jocurile mobile, cu castiguri de 7,2 miliarde de dolari.