Olympus, care concureaza pe piata camerelor digitale cu Sony si Canon, a raportat un profit operational de 31,1 miliarde yeni (191 milioane de euro) in trimestrul aprilie-iunie, comparativ cu rezultatul anterior de 17,4 miliarde de yeni (106 milioane de euro), depasind estimarile analistilor, in medie de 21,5 miliarde yeni (132 milioane de euro).

Divizia fotografica, incluzand camerele digitale, a contribuit la triplarea profitului operational pana la 14,8 miliarde yeni (91 milioane de euro), in timp ce unitatea medicala, care acopera segmentul endoscoapelor, a cunoscut o crestere de 44% in profitul operational, aducand 21,5 miliarde de yeni (132 milioane de euro).

Producatorii rivali de endoscoape, echipamente medicale sub forma de tub care permit atasarea unor camere de dimensiuni mici pentru examinarea organelor interne, sunt reprezentati de Fujifilm si Pentax.

Citeste si:

Olympus, care datoreaza 60% din vanzarile sale pietei internationale, a indicat ca un factor decisiv in cresterea vanzarilor slaba cotatie a yen-ului: “Impactul monedei nationale s-a resimtit pe scara larga, dar afacerile noastre sunt in crestere”, a precizat, intr-o conferinta de presa, Hideo Yamada, director la Olympus.

Impulsionat de rezultatele excelente, stocul Olympus va creste simtitor, a precizat Goldman Sachs, care a estimate, la randul sau, un profit de 20,2 miliarde de yeni (124 milioane de euro). “Stocul a inregistrat o scadere ca urmare a corectiei pietei si a aprecierii yen-ului, dar ne asteptam la o revenire pozitiva, mai ales dupa anuntul de azi”, a declarat Goldman.

Oficialii Olympus si-au majorat previziunile pentru anul curent pana in martie 2008 la un record de 120 miliarde de yeni (737 milioane de euro), fata de precedenta estimare de numai 107 miliarde yeni (657 milioane de euro), depasind, inca o data, asteptarile analistilor de 112 miliarde de yeni (688 milioane de euro).