Reprezentantii celor doua companii nu au dezvaluit termenii si conditiile parteneriatului, insa oficialii Yahoo au declarat ca intelegerea va determina o crestere semnificativa a vanzarilor din publicitate prin atragerea unui segment de public mai tanar, care utilizeaza platformele de socializare online.

Este pentru prima oara cand Yahoo a fost de acord sa ofere publicitate unui site de socializare online, in conditiile in care inainte Bebo beneficia doar de motorul sau de cautare. Audienta insumata a celor doua companii navigheaza pe 11,7 miliarde de pagini de Internet pe luna si reprezinta 75% din totalul internautilor din Marea Britanie, potrivit declariilor oficialilor celor doua companii.

Bebo, aflat in proprietate privata si infiintat in 2005, se adreseaza, in principal, adolescentilor si tinerilor adulti, in luna iulie fiind cel mai accesat site de acest gen, potrivit datelor emise de ComScore Networks. In Marea Britanie au avut peste 10,6 milioane de vizitatori unici si aproximativ 18,2 milioane la nivel mondial, succesul sau international fiind umbrit de liderii in domeniu, precum Facebook si MySpace.com.

“Credem ca aceasta miscare este una care isi va pune amprenta asupra industriei publicitare. Este o decizie-cheie pentru atingerea scopurilor noastre de a construi cea mai mare si mai eficienta retea de publicitate online”, a declarat Toby Coppel, managerul Yahoo pentru Europa.

Citeste si:

Reprezentantii companiei care detin Bebo au precizat ca motivul pentru care au ales Yahoo este ca profilul publicului tinta al site-ului de socializare online se potriveste cu cel al utilizatorilor motorului de cautare. “Intr-un mediu online precum al nostru, in care internautii reprezinta insusi fundamentul companiei, trebuie sa ne asiguram ca partenerul nostru in advertising poate sa furnizeze o publicitate care are o tinta precisa si care poate sa completeze experienta socializarii online”, sustine Joanna Shields, presedinta companiei Bebo.

La inceputul lunii acesteia, Yahoo a facut inca o miscare pentru a castiga terenul pierdut in fata rivalului Google, achizitionand compania de servicii publicitare online BlueLithium, contra sumei de 300 de milioane de dolari.

Ultimele luni au adus o competitie acerba intre principalii furnizori de motoare de cautare online, acestia urmarind sa isi extinda functiile publicitare de pe site-uri pentru a micsora distanta considerabila fata de liderul suprem al publicitatii online, Google. Anul trecut, retelele sociale MySpace si Bebo au fost cele mai cautate pagini de Internet, potrivit unei analize a cautarilor efectuate in 2006 prin intermediul celui mai popular motor de cautare din lume, Google.