Matsushita, numarul unu la nivel mondial in productia de televizoare cu plasma, a anuntat ca urmareste sa-si sporeasca vanzarile cu 5% sau mai mult in anul fiscal ce va incepe pe 1 aprilie, si va investi 94 miliarde yeni (854 milioane dolari) pentru a construi o fabrica de cipuri in Japonia, cu scopul de a spori capacitatea de productie a cipurilor pentru senzorii de imagine, folositi la camerele digitale.

In afara de schimbarea numelui companiei in Panasonic, compania cu sediul in Osaka planuieste sa schimbe numele marcii pentru electrocasnice, precum masinile de spalat si frigiderele, de pe piata japoneza, din "National" in "Panasonic".

"Pana acum, toate activitatile grupului Matsushita si toate activitatile angajatilor se derulau sub trei nume: Matsushita, National si Panasonic", a declarat presedintele Matsushita, Fumio Ohtsubo.

"Acum incercam sa ne concentram eforturile intr-o singura marca, un singur nume de companie, acesta fiind Panasonic".

Citeste si:

Numele actual al companiei provine de la fondatorul sau, Konosuke Matsushita, care a pus bazele firmei acum 90 de ani.

Potrivit lui Ohtsubo, costurile asociate redenumirii se ridica la aproape 30 miliarde yeni.

Matsushita a anuntat ca fabrica de cipuri pentru senzori, ale carei costuri se ridica la 94 miliarde yeni, ce va fi construita in Toyama, centrul Japoniei, va incepe productia in august 2009 si va avea o capacitate echivalenta cu 30.000.200 cipuri pe luna.