Hiro Wada, reprezentant al companiei Panasonic, declara anul trecut ca se asteapta in urmatorii ani la o scadere a cererii pentru ecranele de tip plasma (PDP). Potrivit companiei de analiza iSuppli, vanzarile de ecrane cu plasme vor atinge un varf de 10,2 miliarde de dolari, anul acesta, urmand ca din 2009 piata de profil sa intre in declin ca urmare a scaderii pretului mediu de vanzare pentru aceste tehnologii.

“Plasmele sunt cu siguranta pe cale sa intre in nisa produselor high-end”, sustine Paul O'Donovan, analist pentru compania de cercetare a pietei Gartner. “Nu va disparea, dar se va instala in segmentul high-end al gamei”, a adaugat acesta.

Producatorii de ecrane cu plasma si-au revizuit pozitiv estimarile pentru vanzarile de anul acesta, ca urmare a cererii in crestere inregistrata pentru astfel de produse in tarile in curs de dezvoltare, dar si ca efect al lipsei de televizoare LCD pe piata.

“Plasmele nu vor disparea”, este de parere si Jeff Kim, analist pentru compania de brokeraj Hyundai Securities, din Coreea de Sud.”Inca sunt competitive pe piata formatelor mari si vor ramane competitive pana in 2010.”, a adaugat Kim.

Plasmele au trecut, in mai putin de doi ani, de la pozitia de tehnologie dominanta pe piata, la cea de
tehnologie alternativa, devenind apoi o optiune viabila. La inceputul anului 2006, ecranele PDP au devenit cea mai ieftina si mai disponibila alegere pe piata ecranelor plate cu dimensiuni de 40 de inci, ca urmare a scaderii pretului de productie si a posibilitatii de a crea panouri mai mari. Cateva luni mai tarziu, producatorii de LCD-uri au inceput sa produca ecrane mai mari. In acest context, preturile pentru PDP-uri au scazut, iar producatorii si-au pierdut profiturile.

Corporatia LG a anuntat ca intentioneaza sa produca anul acesta 6,5 milioane de panouri pentru plasme pentru a satisface cererea de pe piata. Anul trecut, compania a produs 3,5 milioane panouri.

Citeste si:

Panasonic a anuntat ca asteapta o crestere a vanzarilor de plasme in Statele Unite, dupa ce vanzarile au stagnat in vara.

“Nu subestima plasma”, a spus Yoshi Yamada, director executiv la unitatea din America de Nord a Matsushita, compania care produce marca Panasonic.

Succesul ecranelor cu plasma se datoreaza lipsei de LCD-uri in stoc, considera Jeff Kim, din cauza deciziei producatorilo de a reduce investitiile dupa ce industria a suferit pierderi datorate stocului prea mare in 2006.

Cererea pentru ecrane plate a crescut foarte mult, asa ca producatorii de ecrane cu plasma au gasit o nisa in tarile in curs de dezvoltare, unde au vandut ecrane de dimensiuni relativ mici (32 inci) la preturi competitive.

“Estimam ca 80 pana la 90 de procente din cererea la nivel mondial pentru modelele noastre de 32 de inci a venit din China”, potrivit declaratiilor lui Simon Kang, seful diviziei de display-uri din cadrul corporatiei LG.

Analistii sunt de parere ca plasmele nu si-au definit inca pozitia pe piata, iar cea mai buna solutie ar fi sa se plaseze intre produsele premium, iar modelul de 105 inci, prezentat de Matsushita la Consumer Electronic Show, exemplifica trecerea catre segmentul high-end, apreciaza Paul O'Donovan.