Google planuieste sa ofere muzica gratuit pe Internet, printr-un joint-venture cu grupul chinez care detine Top100.cn. Acest site ofera melodii online la un pret de circa 14 centi. Serviciul, care va oferi melodii de la trei mari companii globale din industria muzicii, dar si de la alti jucatori mai mici, ar putea deveni disponibil in cateva saptamani, potrivit cotidianului citat.

Pactul face parte din strategia gigantului american de a castiga suprematia pe piata din China, care este asteptata sa o depaseasca in valoare pe cea din Statele Unite, in 2008.

Baidu.com a profitat de faptul ca oamenii din spatele motorului de cautare cunosc atat tara, cat si limba chineza, ceea ce a devenit un avantaj fata de rivalii straini.

“Am fost site-ul numarul unu in China cativa ani si suntem, de fapt, cel mai mare site din afara Statelor Unite”, a afirmat co-fondatorul si directorul executiv al Baidu.com, Robin Li. “Cand oamenii afla despre Internet, primul site pe care il cunosc este Baidu in China”, a completat acesta.

Oficialii Google au refuzat sa comenteze planul sau pentru joint venture-ul din China, insa in trecut executivii companiei au declarat ca sunt hotarati sa devaseze baidu.”Am intrat tarziu pe piata din China. Investitia noastra da roade si vom fi, in cele din urma, lideri”, spunea Eric Schmidt, directorul executiv al Google, anul trecut in timpul unei vizite in Beijing.

Citeste si:

Muzica piratata pagubeste industria, in China, cu sute de milioane de dolari in fiecare an, potrivit oficialilor chinezi.

“Muzica in format digital va reprezenta o piata mare, mai ales in China, si va fi o afacere sustinuta de publicitate”, apreciaza Robin Li.

Planul celor de la Google ii vizeaza direct pe utilizatorii motorului Baidu care cauta muzica, oferindu-le fisiere audio la o calitate buna, marcate de un filigran digital care permite producatorilor sa calculeze de cate ori a fost descarcat un fisier. Google pleaca de la ideea ca o calitate mai buna a fisierelor va atrage utilizatorii. Prin marcarea fisierelor, casele de productie si companiilor implicate date pentru a vinde publicitate prin piesele accesate.

Analistii estimeaza ca circa 90% din cei 162 de milioane de utilizatori de internet din China acceseaza muzica piratata in fiecare zi. In intreaga lume, descararile ilegale de muzica le-au depasit cu 20 la 1 pe cele platite, potrivit International Federation of the Phonographic Industry.