Potrivit datelor prezentate, in 2007, comertul electronic a fost utilizat de doar 3% dintre romani, la fel ca bulgarii, situandu-se pe ultimul loc, in timp ce olandezii au apelat la acest gen de servicii intr-o pondere de 55%, scrie NewsIn.

De asemenea, romanii sunt codasi si la utilizarea serviciilor bancare prin internet, cu un procent de numai 7% utilizatori, in timp ce bulgarii sunt pe ultimul loc, cu 5%, iar finlandezii, la mare distanta, ocupa primul loc, cu o pondere de 84% de populatia tarii care a utilizat astfel de servicii in 2007.

Calculatoarele romanilor au fost virusate in proportie de 24% in 2007, ale bulgarilor in proportie de 17%, pe cand cele mai bine protejate sisteme de calcul au fost cele ale cehilor, cu doar 7%. Cele mai slab protejate au fost calculatoarele lituanienilor, care au inregistrat o pondere de 41%.

De asemenea, nici in privinta precautiei romanii nu detin un loc fruntas, cu un procent de 28% persoane care si-au facut copii de siguranta ale documentelor. La acest capitol, bulgarii au inregistrat o pondere de 26%, in timp ce pe primul loc in privinta precautiei se situeaza grecia, cu 43% din utilizatorii de internet care au copii de siguranta, iar cei mai putin precauti sunt potrivit comunicatului, estonienii, cu doar 14% copii de siguranta.

Citeste si:

Pe de alta parte, doar 1% dintre romani au evitat sa efectueze, in 2006, tranzactii pe internet din cauza ingrijorarilor privind securitatea datelor, fata de 3% dintre bulgari si 27% dintre spanioli, care, potrivit datelor, s-au dovedit a fi cei mai precauti la acest capitol.

Ponderea persoanelor din statele membre ale Uniunii Europene, care au comandat bunuri sau servicii prin intermediul internetului a crescut de la 24% in 2005, la 30% in 2007.

Datele prezentate in comunicatul Eurostat au fost colectate dintr-un studiu privind utilizarea serviciilor de acces la internet in Uniunea Europeana pentru al doilea trimestru al anilor 2006 si 2007 si se refera la populatia cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani, care au comandat bunuri sau servicii prin intermediul internetului.